arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۰

تاکتیک خاص نیروهای قذافی در مقابل انقلابیون

علی هاشم خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در شهر البریقه لیبی علت عقب نشینی انقلابیون از بن جواد را به سبب تاکتیک خاص گردانهای قذافی در یورش به مواضع آنها اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی هاشم خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در شهر البریقه لیبی علت عقب نشینی انقلابیون از بن جواد را به سبب تاکتیک خاص گردانهای قذافی در یورش به مواضع آنها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، علی هاشم گفت : پس از عقب نشینی انقلابیون از شهر بن جواد، آنها در یک نقطه مشخص مستقر شدند و شروع به تجدید قوا کردند تا شاید صبح فردا به سمت بن جواد و دیگر مناطقی را که از دست دادند، حرکت کنند.

 وی افزود : مسلما این مساله به سازماندهی انقلابیون نیاز دارد، روز سه شنبه روز بسیار سخت برای انقلابیون بود، ساعات صبح با اقدام گردانهای قذافی در گلوله باران و موشک باران مواضع انقلابیون همراه بود که در این زمینه از تانکهای خود نیز کمک گرفته بودند تا انقلابیون را کم کم به عقب نشینی وادار کنند تا در نهایت مسافتهای گسترده ای عقب نشینی کنند.

 خبرنگار الجزیره در شهر البریقه لیبی گفت : گردانهای قذافی بر طرح سازمان یافته ای برای حمله تکیه می کنند با این اصل که بهترین وسیله برای دفاع، حمله است که عملا در این زمینه با توجه به حضور نداشتن جنگنده های بین المللی در آسمان این منطقه موفق شدند، چرا که انقلابیون جز تعداد محدودی موشک و تیربار و توپ سلاحی دیگر ندارند، بنابراین آنچه رخ داد، در مقایسه با موازنه وحشت میان گردانهای قذافی و انقلابیون، مساله ای عادی است که در گذشته در شهر اجدابیا نیز چنین وضعی پیش آمد و انقلابیون تنها با پوشش هوایی توانستند پیشروی کنند.

 هاشم افزود : شاید بازگشت پوشش هوایی در ساعات آینده شاید زمینه حمله جدید انقلابیون به سمت مناطقی که از دست دادند، فراهم کند.

خبرنگار الجزیره گفت : انقلابیون دراصل به راس لانوف برگشتند، شکی نیست گروهی از انقلابیون درخط مقدم هستند، ولی به طور کلی بخش اعظم آنها وارد راس لانوف و ما قبل آن در شرق لیبی شدند.

خبرنگار الجزیره اظهار داشت : البته این وضع تاثیر منفی بر روحیه انقلابیون دارد، آنها انتظار نداشتند این وضع با این سرعت برایشان اتفاق افتد، ولی گردانهای قذافی از تاکتیک خاصی در حملاتشان بهره گرفتند، آنها بر اساس طرح عقرب یورش بردند که شامل پیشروی گروههایی از نیروها از جاده بن جواد و در مقابل گروهی دیگر با توپخانه و سلاحهای موشکی از طریق منطقه شمالی از آنها پشتیبانی کردند و در نهایت توانستند این منطقه را تصرف کنند که البته این وضع هرگز برای انقلابیون راضی کننده نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سرهنگ شمایلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
4
مگه انقلابیون زمانیکه برای حفظ جانشان دست به اسلحه بردند اصولا کار با سلاح سنگین و یا تکنیک های جنگی را بلد بودند تا در مقابله با یک ارتش حرفه ای آماده به رزم بتوانند مقابله کنند مسلما اگر تا کنون حمله ای از سوی ائتلاف حالا با هر نیتی به مواضع حکومتیها نمی شد رژیم قذافی کمتر از سه روز برای تسلط کامل بر اوضاع کشور زمان نیاز داشت تا انقلابیون را برای همیشه از معادلات داخلی حذف و نابود سازد در حال حاضر هم اگر حملات هوایی متوقف شود لیبی ظرف کمتر از یکهفته به تصرف کامل قذافی در خواهد آمد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
2
0
بله با بمباران انقلابیون و کشتار مردم بی دفاع (جواب جناب سرهنگ)
حمید رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
0
0
به هر حال حتی اگر قذافی بتواند بر تمام لیبی سلطفه پیدا بکنه باز هم از طرف جامعه جهانی طرد شده است و هر دولتی که با او ارتباط داشته باشد زیر سوال است
نظرات بینندگان