arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۰۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۰

آیت الله مکارم خطاب به قرضاوی: یک بام و دو هوا برای یک عالم درست نیست

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به قرضاوی، رییس الازهر و مفتی بزرگ سوریه گفت: این آقایان بیایند و بنشینیم تا ثابت کنیم اگر انقلاب اسلامی ایران نبود هرگز انقلاب‌های منطقه شکل نمی‌گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از اظهارات شدیداللحن قرضاوی علیه شیعیان و قیام مردم بحرین، آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به قرضاوی، رییس الازهر و مفتی بزرگ سوریه گفت: این آقایان بیایند و بنشینیم تا ثابت کنیم اگر انقلاب اسلامی ایران نبود هرگز انقلاب‌های منطقه شکل نمی‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ آیت الله مکارم در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به انقلاب‌های شکل‌گرفته در منطقه به خصوص قیام مردم بحرین و جنایات آل خلیفه در این کشور و اظهارات غیرمعقولانه برخی علمای اهل‌سنت در این خصوص اظهار داشت: قرضاوی که رییس گروهی از علمای اهل سنت است، آدم باسواد و نسبتا روشنی است ولی اخیرا درباره قیام شیعیان و اهل سنت بحرین سخنانی گفته که زیبنده یک عالم دینی نیست.



آیت الله مکارم ادامه داد:‌ وی اظهار کرده نسبت به قیام بحرین علاقه ندارد و باید سرکوب شوند، در حالی که یک عالم روشن دینی نباید این حرف را بزند. این حرف یعنی تبعیض میام مسلمانان چطور از مصر و لیبی طرفداری می کنید ولی در بحرین از دیکتاتوری حمایت می کنید؟ یک بام و دو هوا برای یک عالم درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: در بحرین همه شیعه نیستند و شیعه و سنی با هم قیام کرده اند و علمای اهل سنت بحرین برای قیام بیانیه داده اند ، تعصب را باید کنار بگذارید و به دنبال منطق و دلیل باشید و یک بام و دو هوا ناشی از تعصبات فرقه گرایی است و ثمره این تعصبات را اسرائیل و دشمنان اسلام می برند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نقشه دشمنان مبنی بر ایران هراسی و تشدید آن در شرایط کنونی اظهارداشت: آقای قرضاوی و رییس الازهر و مفتی بزرگ سوریه و بنده بنشینیم تا بگویم اگر انقلاب اسلامی نبود و در دهن آمریکا نمی زد وضع منطقه چه بود، آیا مصری ها می توانستند انقلاب کنند آیا اسرائیل برای همه خاورمیانه نقشه نداشت؟

وی یادآور شد: اگر شیعیان در ایران و لبنان به اسرائیل ضربه نمی زدند وضع منطقه این گونه نبود، بعد از این باید مراقب بود این انقلاب ها را مصادره نکنند اگر ایران نبود اسرائیل خاورمیانه را می بلعید، قرضاوی بیشتر مطالعه کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
5
آقای مکارم این ایراد به شما ها نیز وارداست!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
5
آقای مکارم فرق مسمانان چچن وچین وسوریه با دیگر مسلمانان جهان درسایر مناطق از جمله بحرین چه فرقی داردکه از شماها هیچ اظهار نظر درباره آنها ذکر نشده!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
1
3
آق این ایراد به خود شماها نیز وارد است!
ایرانی غیور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
3
استاد مکارم خسته نباشید از این همه حقی که برای مسلمانان جهان قائلید ممنونیم راستی از وضعیت ما اهل سنت ایران خبر دارید الحمدلله برادران شیعه ی ما در بحرین هیچ نباشد حزب بزرگ و قدرتمند الوفاق دارند در حکومت حضور داشته ودارند حالا انقلاب هم کردند و... اختیار دارند شما چرا یک بار از وضعیت اهل سنت در ایران نگفتید آیا حتی به یک حزب سنی مثلا جماعت دعوت و اصلاح اجازه فعالیت داده اید؟ چرا من سنی طبق اصول ظالمانه ی قانون اساسی کشورمان، حتی حق وزیر شدن هم ندارم؟ مگر ما شهید تقدیم انقلاب و میهن نکردیم مگر ما هم همدوش برادران شیعه در جنگ هشت ساله و دفاع شرکت نکردیم مگر هشت سال سردشت و بانه و مریوان و پیرانشهر و اشنویه و... ما بمباران نشدند و مگر مرزهای کردستان در صف مقدم نبرد نبود پس چرا قانون اساسی ما این همه ظلم به اهل سنت دارد؟ و چرا این همه تبعیض در هر قسمت از ایران سنی مشهود است چرا مناطق سنی نشین این همه از نظر عمرانی عقب هستند؟ چرا وقتی که قانون اساسی نوشته می شد اهل سنت را گول زدند و به جای اینکه طیق قرار جمهوری (اسلامی) باشد و سایر مذاهب رسمی باشند تنها و تنها مذهب رسمی را شیعه ی اثناعشری کردند؟ و نوشتندکه این اصل لایتغیر است و چرا رییس جمهور و تمام وزرا باید تابع مذهب شما باشند؟ چرا اهل سنت در تهران یک مسجد برای نمازهای یومیه خود ندارند چرا علمای سنی با بهانه ها و افتراهای واهی در زندان و تبعید به سر می برند چرا در تمام شبکه های تلویزیونی شما به مقدسات ما توهین های ناروا می شود / چرا فقر و بیکاری و محرومیت سهم ما از انقلاب است؟ شما به وضع ایران خودمان برسید بهتر است تا درد تعصب مذهبی داشته و از بحرین دفاع کنید ما هم حق داریم اما ای کاش کسی صدای خفه شده ی ما را می شنید و آن را با گلوله و برچسب های مختلف پاسخ نمی داد!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
0
3
.......... عملکرد شما بسیار تناقض با گفتارخودتان است!
هاشم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
0
آقایان مراجع به نظرم بیشتر باید در باره مسایل داخلی راهنمایی کنند تا خارجی. از اول هم قرار بود این طور باشد و دولت مجری این ارشادات. اگر دولت فعلی با مراجع کاری ندارد با این حال در بدنه دولت مردم حضور دارند و خود مردم به طور کل به هدایتگري ایشان نیازمندند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
0
الحق بسیاری از نوشته های برادر اهل تسنن ما حقیقت دارد.مثل معروفی است که می گویند.درچشم خودتیر را نمی بینید ولی درچشم دیگران کاه رامی بینید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
0
اقا این ایراد به کشور ما هم وارد هست
ایرانی غیور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
0
از اینکه گلایه ی دردمندانه ام را گذاشتید بی نهایت ممنونم من جز حق چیزی ننوشته ام . انتخاب عزیز دستت درد نکند. کاش رادیو تلویزیونی هم داشتیم که کمی مانند شما عمل می کرد آنوقت ما اهل سنت احساس می کردیم که حد اقل صدایمان شنیده می شود.اگر عمل هم نشود 1 باز هم ممنونم خداوند یارتان باد
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
آقای مکارم شما در برابر شهادت علامه احمد مفتی زاده (رهبر اهل سنت ایران در انقلاب 57) توسط حکومت ایران چه پاسخی دارید؟ نطرات ایشان آنقدر زیبا و منطبق بر حقیقت بود که روی سنگ می گذاشتی آب می شد.
نظرات بینندگان