arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴

مرحوم آيت الله خزعلي به روايت برخي مسوولان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  آيت الله ابوالقاسم خزعلي نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري چهارشنبه ، 25 شهريور ماه جاري دار فاني را وداع گفت و امروز پنجشنبه در حاشيه آيين تشييع پيکر وي برخي مسوولان از ويژگي هاي او سخن گفتند.

واژه هايي مانند ؛ فردي مجاهد، زمان شناس، دشمن شناس ، حافظ قرآن و نهج البلاغه ، عاشق نظام جمهوري اسلامي ، ولايت مداري و ارادتمند امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب از بارزترين ويژگي هايي است که در مورد اين مرحوم بيان شد.

آيت الله محمد محمدي گلپايگاني که به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب در آيين تشييع آيت الله خزعلي حضور داشت در مورد اين مرحوم گفت: ايشان هم حافظ نهج البلاغه و هم قرآن کريم بودند.

وي اضافه کرد: خواندن دو جزء قرآن ، قبل از اذان صبح از ديگر ويژگي هاي يشان بود و متعبد، شب زنده دار و مقيد بود و در رابطه با ولايت بسيار پايبند بود.

گلپايگاني خاطر نشان کرد: هربار که به ملاقات آيت الله خزعلي رفتم مصرانه تقاضا مي کرد که سلام مخصوص من را به مقام معظم رهبري برسانيد.

وي يادآوري کرد که آيت الله خزعلي اولين فرزند خود را به نام حسين در شروع انقلاب در مبارزه با رژيم پهلوي تقديم نظامي اسلامي کرده است.

همچنين سيد محمود علوي وزير اطلاعات نيز در اين مراسم گفت: ايشان در کنار علم اجتهاد، انساني پارسا و با تقوا بودند و در مدتي که توفيق آشنايي با آيت الله خزعلي را داشتم حتي ارتکاب مکروهات را نيز از ايشان نديدم.

وي خاطر نشان کرد: زماني که ما طلبه بوديم، طلبه هاي جوان را تشويق مي کرد که در کسب علوم اهل بيت (ع) ، در تهذيب نفس و خودسازي تلاش کنند و در عرصه مبارزه ذره اي ترديد نداشته باشند.

وزير اطلاعات گفت: بعد از پيروزي انقلاب، در هر صحنه اي همواره پشتيبان ولايت و در خدمت نظام بودند.

آيت الله احمد جنتي رييس شوراي نگهبان نيز در بيان ويژگي هاي آيت الله خزعلي بر حافظ قرآن و نهج البلاغه بودن ايشان تاکيد کرد و گفت: او عاشق اميرالمومنين (ع) بود و هميشه به ياد مظلوميت مولا اشک مي ريخت.

وي ادامه داد: او مجاهد في سبيل الله و مطيع امام راحل (ره) بود، با دشمن هاي امام دشمن و با دوستان ايشان دوست بود، ضد آمريکا، رژيم صهيونيستي ، منافقين و ضد تمام کساني بود که در مقابل نظام دهن کجي مي کردند.

آيت الله ابراهيم رييسي دادستان کل کشور هم در حاشيه مراسم تشييع پيکر آيت الله خزعلي گفت: وي حقيقتا مجاهد في سبيل الله بود و در يک کلمه آن روحيه دشمن شناسي و دشمن ستيزي کاملا در سيره و سلوک و خلوص ايشان نمايان بود.

وي اضافه کرد: يک فقيه با بصيرت، مجاهد، زمان شناس و دشمن شناسي که قبل از پيروزي انقلاب با حکومت ستم شاهي مبارزه کرد و بعد از پيروزي انقلاب در حمايت از معروف ها که نظام مقدس جمهوري اسلامي است، يک اسوه و الگو براي همگان بود.

همچنين آيت الله روح الله قرهي رئيس حوزه علميه امام مهدي(عج) گفت: آيت الله خزغلي واقعا بصير و در فقه و اصول قوي بود، چراکه حافظه بسيار استثنائي داشتند.

وي ادامه داد: او در همه حال متواضع بود و تواضع مثال زدني ايشان زبان زد همه بود و تا به حال کوچکترين بي توجهي نسبت به کسي نکرد و کاملا بي ادعا بود و هميشه خود را به عنوان يک سرباز نظام مقدس جمهوري اسلامي مي دانست.

آيت الله قرهي گفت: اعتقاد راسخي به اين نظام و تواضع خاصي به مقام معظم رهبري و امام راحل (ره) داشت.

رييس حوزه علميه امام مهدي(عج) خاطر نشان کرد: در سال 88 گفته بود که بنده حاضرم با اين حال جسماني هر جايي بيان بکنند، براي افشاگري فتنه و کساني که مي خواهند اين خيمه و ستون نظام را پايين بياورند اعزام شوم.

دکترفريدون نوحي رييس بيمارستان شهيد رجايي و داماد آيت الله خزعلي قبل از مراسم تشييع به خبرنگار ايرنا گفت: آيت الله خزعلي به مسائل انقلاب خيلي توجه داشت که با هيچ چيز آن را حتي با نزديک ترين افراد خود قابل معامله نمي دانست، هميشه معتقد بود که ما هرچه داريم از احياگر مجدد اسلام حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب آيت الله خامنه اي است، بطوري که در جلسات خصوصي و خانوادگي هرگز بجز کلمه مقام معظم رهبري چيزي بر زبان نمي آورد.

وي افزود: وقت شناسي و ارادت به حضرت علي بن ابيطالب(ع) و علاقه زيادشان به علامه اميني از خصوصيات بارز ايشان بود.

مهندس رضا رضازاده داماد کوچکتر آيت الله خزعلي نيز گفت: اگر بخواهم يک خصوصيت را به عنوان ويژگي اصلي ايشان عرض کنم، صراحت لهجه او بود چراکه به آنچه که اعتقاد داشت عمل مي کرد.

رضازاده ادامه داد: در طول مدت عمر خود، حتي با نزديک ترين افراد خود جدي و با صراحت برخورد مي کرد.

آيت الله خزعلي ديروز (چهارشنبه) در سن 90 سالگي دعوت حق را لبيک گفت و امروز(پنجشنبه) از دانشگاه تهران به سمت ميدان انقلاب تشييع شد.

پيکر ايشان براي خاکسپاري به مشهد مقدس منتقل مي شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان