پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
المانیتور نوشت: حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ایران در کنفرانس خبری در 26 شهریور وارد بحثی شد که بر سر خودروهای ساخت داخل به راه افتاده است و بدون اینکه انتظار جواب داشته باشد، پرسید، «آیا ما می توانیم خودروهای فاقد استاندارد را وارد خیابان ها کنیم و انتظار داشته باشیم تصادفات هم نداشته باشیم؟... هرچقدر ما بیمارستان ها را تجهیز کنیم، اگر برای مسائل دیگر نظیر نظارت بر استاندارد تولید خودرو وقت صرف نکنیم، نتیجه نخواهیم گرفت. ما 36 سال است خودرو می سازیم، اما هنوز از رسیدن به نقطه آرمانی خود دور هستیم.»
به گزارش «انتخاب»، اینکه وزیر بهداشت یک کشور درباره تولید خودروهای داخلی وارد میدان شود و اظهارنظر کند، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این قضیه در ایران، در یک ماه گذشته، موضوع داغ بوده است. حدودا 20 هزار ایرانی هر سال در سوانح رانندگی کشته می شوند، که یکی از بالاترین آمارها در جهان به شمار می رود. اتهامات درباره اینکه خودروهای ایرانی از استاندارد لازم برخوردار نیستند، یک کمپین تحریم خودروهای داخلی را در رسانه های اجتماعی به راه انداخته است.
صنعت خودروسازی برای اقتصاد ایران اهمیت دارد. صنعت خودروسازی، «بعد از نفت، دومین صنعت بزرگ ایران» محسوب می شود که حدود 700 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. ایران بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه است و قبل از تحریم ها، یازدهمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان به شمار می رفت.
محمد شریعتمداری معاون اجرایی حسن روحانی رئیس جمهور ایران، اذعان کرد که مصرف کنندگان ایرانی خودروهایی گران و با کیفیت پایین تر را خریداری می کنند. او 25 شهریور گفت: «مردم گاهی یک خودروی ساخت داخل را با قیمتی گرانتر و کیفیتی نسبتا پایین تر از خودروی خارجی خریداری می کنند. مردم ما در جهاد دیگری شرکت کرده اند که آن حمایت از تولید داخلی است. و ما باید از این روحیه حمایت کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که در آینده ای نه چندان دور، کیفیت محصولات ایرانی مناسب باشند و در شان مردم ایران باشند.»
شریعتمداری درباره تاثیر تحریم های بین المللی بر خودروهای ایرانی گفت: «صنعت خودروسازی ما تا حدی زیادی راه خود را به رغم همه نوسانات و فراز و نشیب ها نظیر فشارهای ناشی از تحریم ها، پیدا کرده است.»
با توجه به اهمیت «اقتصاد مقاومتی» که مستلزم آن است ایران اقتصاد داخلی خود را تقویت کند، و با توجه به برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، این احتمال وجود دارد که مسئولان و خودروسازان ایرانی، در صورتی که قصد داشته باشند قدرت رقابت شان را حفظ کنند، ناگزیر شوند کیفیت خودروهای خود را بهبود ببخشند.
1- استاندارد نبودن خودروها از لحاظ ایمنی
2-مردم ایران رانندگی درست رو بلد نیستند نمونش رو در اتوبان های تهران می بینید 80 % روی خط حرکت نمی کنند 20% همیشه در حال تخلف هستند
حرکت باید بین دو خط باشد ناشناس عزیز۲۲:۰۲
خودرو بی کیفیت با سرعت زیاد و غیر مجاز حرکت میکند .
خود رو بی کیفت لایی میکشد و خیابان را با جاده بین شهری تشخیص نمیدهد .
خود رو بی کیفیت باعث خواب آلودکی راننده میشود و راننده پشت فرمان میخوابد .
خود رو بی کیفیت در مسافرتهای بین شهری شش نفر را سوار میکند و سقف این خودرو به ارتفاع یک متر اضافه شده که لحاف و تشک است و راننده در سرعت 100 کیلومتر نمیتواند خودرو را کنترل کند .
خود رو بی کیفیت وقتی از روبرو ماشین می بیند یا تابلو سبقت ممنوع شروع به سبقت گرفتن میکند .
خود رو بی کیفیت فقط با لاستیک فرسوده راه میرود .
خود رو بی کیفیت علاقه زیادی دارد که انحراف به چپ داشته باشد .
خودرو بی کیفیت در محل های ممنوع پارک میکند . چراغ قرمز را رد میکند و به کوچه های ورود ممنوع علاقه زیادی دارد از خط کشی و حرکت بین خطوط نفرت دارد و......
و تمام اینها باعث میشود رانندگان ماهر و قانون مدار قربانی این خودروهای بی کیفیت داخلی شوند . !!!!!!!!!!!!!