arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

توافق برای آتش بس در 3 منطقه سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه المیادین گزارش داد: شروع آتش بس در منطقه کفریا، الفوعه، و شهرهای الزبدانی و مضایا در سوریه از ظهر امروز یکشنبه آغاز می شود.

شبکه خبری المیادین امروز (یکشنبه) اعلام کرد: توافق بر سر آتش بس در این مناطق در حالی انجام می شود که حمله تروریست ها به این مناطق با مقاومت و پایداری ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی با شکست مواجه شده است.

منابع رسانه ای وابسته به حزب الله در این باره گفتند که رسیدن به توافق آتش بس در فوعه و کفریا در حومه ادلب و زبدانی و مضایا در حومه دمشق از ساعت 12 ظهر امروز یکشنبه (به وقت محلی) به اجرا در می آید.

خبرنگار المیادین به نقل از منابع محلی گفت: در کفریا و الفوعه اوضاع نسبتا آرام است.

منابع مطلع به المیادین گفتند که پیشنهاد آتش بس به این دلیل مطرح شده که تروریست ها به خصوص در روز گذشته با واکنش بسیار سخت ارتش و مقاومت مردمی و حزب الله روبرو شده اند.

این منابع اظهار داشتند که ارتش و مقاومت مردمی سوریه و حزب الله با حملات هوایی و موشک های زمین به زمین مراکز فرماندهی نظامی تروریست ها و تجمع آنها را هدف قرار داده و خسارات سنگینی به آنان وارد کردند.

به گفته این منابع، حمله ارتش و مقاومت مردمی سوریه به منطقه مضایا، متحدان منطقه ای تروریست ها را واداشت تا برای توقف جنگ و اعلام آتش بس در منطقه الزبدانی، مضایا، کفریا، الفوعه و مناطق اطراف آنها میانجی گری کنند.

اوایل ماه گذشته میلادی (12 آگوست- 21مرداد ) نیز آتش بس در شهر الزبدانی و دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا به مدت 48 ساعت به اجرا درآمده بود، اما پس از یک روز تمدید به دلیل عدم دستیابی مذاکره کنندگان به توافقی جامع و ادامه حملات خمپاره ای عناصر تروریستی تکفیری به الفوعه و کفریا این آتش بس با شکست مواجه شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان