arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۰

هشدار رئیس مرکز حقوق بشر بحرين

رئيس مركز حقوق بشر بحرين با انتقاد از سكوت غرب در قبال حوادث و رويدادهاي اين كشور هشدار داد كه اوضاع انساني در بحرين بسيار وخيم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئيس مركز حقوق بشر بحرين با انتقاد از سكوت غرب در قبال حوادث و رويدادهاي اين كشور هشدار داد كه اوضاع انساني در بحرين بسيار وخيم است.

به گزارش فارس، "نبيل رجب " عصر پنجشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: نيروهاي امنيتي و نظامي به مناطق و روستاها و شهرهاي بحرين حمله مي كنند، و با يورش به بسياري از خانه ها شهروندان را بازداشت مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: همه اقشار مختلف مردم بحرين از جمله شيعيان و اهل تسنن اقدامات وحشيانه رژيم حاكم را محكوم مي كنند.

نبيل رجب با انتقاد از سكوت كشورهاي غربي در قبال كشتارها و جنايتها در بحرين، گفت: سازمانهاي بين المللي حقوق بشر بيانيه ها و گزارشهاي بسياري درخصوص اين كشتارها صادر كردند اما اين بيانيه ها و گزارشها هيچ يك بر كشورهاي غربي تاثيري نداشت.

نبيل رجب خاطرنشان كرد: كشورهاي عربي حوزه خليج فارس در جنگ عليه ليبي مشاركت كردند و در مقابل كشورهاي غربي نيز به آنها وعده دادند كه در قبال اقدام نيروهاي سعودي و بحريني و مزدوران كشورهاي مختلف در نقض آشكار حقوق بشر در بحرين سكوت كنند.

رييس جمعيت حقوق بشر بحرين اعزام نيروهاي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به بحرين براي سركوب معترضان بي پناه را محكوم كرد و اظهار داشت: ورود اين نيروها به كشوري مستقل نقض آشكار قوانين بين المللي و حقوق بشر است، و اكثر اعضاي پارلمان و همه گروههاي سياسي با اين دخالت به شدت مخالفت كردند.

وي با بيان اينكه پادشاه مجوز قانوني براي دعوت از اين نيروها براي سركوب مردم بحرين ندارد، گفت: در تظاهرات و تحصنها و اعتراضاتي كه ديروز چهارشنبه در روستاها و شهرهاي مختلف بحرين برگزار شد ، دهها تن از مردم زخمي شدند و يك نوجوان 15 ساله از ناحيه سر هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد.

وي افزود: اوضاع انساني در بحرين بسيار وخيم است و حتي نمي توان مجروحان را به بيمارستانها منتقل كرد، زيرا بيمارستانها تحت كنترل نيروهاي امنيتي است، و مجروحان درصورت مراجعه به بيمارستانها بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار مي گيرند.
نظرات بینندگان