arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

علی ملاقلی‌پور: هنوز معترضم و قانع نشده‌ام

کارگردان «قندون جهیزیه» از صلاحدید دوستان در خصوص کم کردن سالن‌ها و چرخشی شدن سانس‌ها قانع نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی ملاقلی‌پور نویسنده و کارگردان فیلم «قندون جهیزیه» گفت: سینماهایی که قرار بود «قندون جهیزیه» را اکران کند، به این فیلم برگشت، اما به صلاحدید دوستان، سانس‌ها چرخشی شده ولی وضعیت مثل سابق مانده و هیچ تغییری نکرده است.

وی در خصوص توقف اعتراض نسبت به نحوه اکران فیلم گفت: اعتراض که همچنان داریم و قانع هم نشده‌ایم. اما با وجود کم شدن سالن‌ها و تبلیغ گسترده نداشتن فیلم، فروش فیلم مرز یک میلیارد را رد کرده است. اما چون فیلم در بخش خصوصی ساخته شده، بودجه فیلم اجازه تبلیغات زیاد را نمی‌دهد.

ملاقلی‌پور با اشاره به تبلیغات فیلم از طریق رسانه ملی گفت: تلویزیون تبلیغ فیلم «قندون جهیزیه» را از همان روز‌های اول اکران داشت و به همین خاطر از رسانه ملی سپاسگزاریم چون باعث شده است که فیلم فروش بهتری داشته باشد. تلویزیون خودش این فیلم را دوست دارد چون هم خانوادگی است، هم طنز و هم در عین کمدی بودن، حرمت خانواده را نگه می‌دارد. در مجموع با همکاری تلویزیون به این فروش دست یافتیم.

این کارگردان همچنین بیان کرد: این فیلم مورد پسند منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است. منتقدان در کنار نقد، این فیلم را تحسین هم کرده‌اند. اما اگر انصافی وجود داشته باشد، کوچکترین کاری که می‌توانند برای این فیلم بکنند افزایش روز‌های اکران آن است تا به فروش بیشتری دست یابد.

ملاقلی‌پور اظهار داشت: من اعتقاد دارم که فیلم باید مسائل اجتماعی را رفع کند و راه‌حل بدهد. باید با مشورت، مطالعه و تجربه فیلم ساخت. قصه جدید و متفاوت پیدا کردن به این راحتی‌ها نیست. باید قصه‌ای را پیدا کنیم که خود «سینما» باشد و جذابیت و کشش داشته باشد.

وی در ادامه افزود: خصوصیات یک فیلمساز خوب تحقیق و پژوهش، مشورت،‌ فکر کردن و زندگی کردن است. فیلمساز باید به خودش اجازه بدهد که زمان بگذرد و در این گذر زمان تجربه پیدا کند.

ملاقلی‌پور با اشاره به کارگردانی پدرش عنوان کرد: من در کارگردانی از پدرم کار را آموختم اما در فیلمنامه‌نویسی من متعلق به نسل جدید هستم و نگاه خودم را دارم. من دوست دارم حرف‌های روز جامعه را بزنم و مسائل مردم را مطرح کنم. من در فیلم در کنار نشان دادن مشکلات اجاره‌نشینی یک زوج، به طنز هم پرداختم. دوست دارم در عین گفتن مسائل اجتماعی، با لحن طنز مردم را شاد کنم.

کارگردان «قندون جهیزیه» تأکید کرد: فیلم باید دغدغه‌مند و متعهدانه باشد و در عین اینکه باری از روی دوش مردم بر می‌دارد، حال مخاطب را خوب کند.

وی  با بیان این مطلب گفت: من به کسانی که این مطلب را می‌خوانند، پیشنهاد می‌کنم حتماً به تماشای این فیلم بروند؛ چون فیلم «قندون جهیزیه» سینماست. عوامل فیلم روز یکشنبه 94/7/5 را روز فیلم «قندون جهیزیه» عنوان کردند و از مخاطبان دوست داشتنی که این فیلم را دیده‌اند می‌خواهد بقیه را به تماشای فیلم تشویق و ترغیب کنند. دلیل آن هم این است که باید «قندون جهیزیه» را در سینما دید چون باید در یک سالن سینمایی و با حضور عده زیادی از تماشاگران به صورت دسته‌جمعی این فیلم را دید. کسانی که سینما نمی‌روند از اجتماع دورند . چون در اجتماع و با مردم است که می‌توان واکنش‌ها را فهمید. در اینگونه جمع‌ها می‌توان فهمید که چه چیزی حاد است و به تفکر نیاز دارد. برعکس کسانی که می‌گویند سینما گران است، من می‌گویم سینما ارزان‌ترین تفریح است.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: باید فرهنگ سینما رفتن جا بیفتد. در فیلم «قندون جهیزیه» که در اکران با شرایط سختی مواجه شده، ما تمام تلاشمان را کردیم که یک تفریح باشد و حال مخاطب را خوب کند. پایان فیلم را هم با امیدواری بستیم که پس از خروج تماشاگر از سالن سینما  امید در دلش داشته باشد.

ملاقلی‌پور عنوان کرد: نمی‌گویم «قندون جهیزیه» بهترین فیلم است اما تماشاگرانی بوده‌اند که آن را چندین بار دیده‌اند. «قندون جهیزیه» فیلمی است که با اینکه طنز است اما اثری از لودگی و حرف‌های زشت در آن نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شبنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
بهترین فیلمی که امسال دیدم.و یکی از بهترین طنزهایی که در ایران ساخته شده
نظرات بینندگان