arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۰

بيانيه‌ سپاه‌ پاسداران به مناسبت 12 فروردين

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی، تاکید کرد: مردم سالاری دینی به عنوان یکی از عالی‌ترین و شکوهمندترین دستاوردهای انقلاب و نظام، امروز تجربه ارزشمندی فراروی بشر قرار داده است. به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ در این بیانیه، موج بیداری جهانی و نهضت اسلام‌خواهی در منطقه، انعکاس زیبای ندای پرفروغ انقلاب اسلامی و الگوی استکبارستیزی نظام و ملت بزرگ ایران دانسته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی، تاکید کرد: مردم سالاری دینی به عنوان یکی از عالی‌ترین و شکوهمندترین دستاوردهای انقلاب و نظام، امروز تجربه ارزشمندی فراروی بشر قرار داده است. به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ در این بیانیه، موج بیداری جهانی و نهضت اسلام‌خواهی در منطقه، انعکاس زیبای ندای پرفروغ انقلاب اسلامی و الگوی استکبارستیزی نظام و ملت بزرگ ایران دانسته شده است.

در بخشی از بیانیه سپاه پاسداران آمده است: با گذشت 32 سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هر روز نمادها و مظاهر نوینی از خصوصیات منحصر به فرد و بی‌نظیر الگوی حکومتی برخاسته از آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و اراده و خواست ملت رشید و انقلابی ایران اسلامی، نگاه جامعه جهانی به ویژه ملت‌های آزادی‌خواه و حق‌طلب را به خود معطوف می‌سازد.

این بیانیه می‌افزاید: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران بدون اعتنا به الگوهای رایج در دنیا و طرد نظام‌های حاکم بر بلوک‌های غرب و شرق و به چالش‌کشاندن اندیشه و تفکر آنان در حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد، سیاست و حکومت، نظام کارآمد و برخوردار از ظرفیت‌های پاسخگویی به نیازهای اعتلای جامعه و پیشرفت و تعالی کشور را بر پایه ایمان دینی و مقبولیت مردمی بنا نهاد.

در ادامه این بیانیه، تلفیق هنرمندانه و الهی حضور و رای واقعی مردم با باورهای دینی و معنوی از خصوصیات و ویژگی‌های برجسته الگوی حکومتی جمهوری اسلامی ایران معرفی و تصریح شده است: به رغم تلاش نظام سلطه در طراحی توطئه استعمار نوین و روی‌کار آوردن رژیم‌های وابسته با رای مردم و به چالش کشاندن الگوی نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی به عنوان یکی از عالی‌ترین و شکوهمندترین دستاوردهای انقلاب و نظام امروز تجربه ارزشمندی فراروی بشر قرار داده و گسترش موج گرایش ملل و جوامع به سمت پیام‌های انقلاب اسلامی و تاسی به الگوی حکومتی مورد گزینش ملت ایران بیانگر ناکامی و شکست ‌راهبردها و سیاست‌های استکبار جهانی در این عرصه است.

این بیانیه می‌افزاید: در عرصه تحولات اخیر منطقه‌ای و شکل‌گیری انقلاب‌ های مردمی و نهضت‌های اسلامی در خاورمیانه و شمال افریقا هم‌اکنون کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی و بین‌المللی به صراحت اعتراف کرده‌اند که منشأ طوفان انقلاب و انفجارهای عظیم مردمی در کشورهای منطقه حقیقتی به نام انقلاب اسلامی و الگوی ملت ایران در عرصه استکبارستیزی و نفی سلطه بیگانه و تلاش برای رسیدن به استقلال سیاسی، فرهنگی و نظامی است.

سپاه پاسداران در پایان این بیانیه با تبیین تلاش ناموفق و شکست‌خورده دشمنان انقلاب، نظام و ملت ایران در طراحی و اجرای توطئه‌ها و نقشه‌های گوناگون فروپاشی و براندازی جمهوری اسلامی در حوزه‌های جنگ‌های نرم، سخت و نیمه سخت تاکید کرده است: تردیدی نیست انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمسک به آموزه‌های قرآن و عترت و به برکت ولایت فقیه و رهبری پارسا، فرزانه، سازش‌ناپذیر و عالم به زمان و مکان و همچنین ملتی فهیم،‌ بیدار، آرمان‌طلب و همیشه در صحنه، راه پرافتخار خود را در پیشرفت و تعالی همه جانبه و کسب دستاوردهای معجزه‌آسا و تاریخ‌ساز در زمینه‌های مختلف ادامه می دهد و آرمان‌های متعالی خود را همچنان به مثابه یگانه الگوی بی‌بدیل برای پیروزی خیزش ‌های اجتماعی و نهضت‌های آزادی‌بخش ملل تحت ستم استکبار جهانی به آنان عرضه می‌کند.

این حقیقتی است که رمز‌گشای تحولات آینده جهانی است و درنگ از آن درک ناصحیح روند حوادث و رخد‌ادها و محدود شدن در چنبره برآورد و تحقیق کانون‌های سیاسی امنیتی و رسانه‌ای سلطه‌گران را به همراه دارد.
نظرات بینندگان