arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴

قشقاوی: سفر به عربستان جهت تعیین تکلیف سریع وضعیت مفقودین حادثه منا

معاون امور کنسولی وزارت خارجه گفت: بنده به همراه هیئتی متشکل از مدیران کل منطقه‌ای و کنسولی وزارت خارجه به محض دریافت ویزا، به عربستان سفر می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"حسن قشقاوی" معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان با حضور در بخش خبری 14 و با اشاره به حادثه منا، اظهار داشت: در کمیته ویژه‌ شورای عالی امنیت ملی مقرر شد تا بنده به همراه هیئتی متشکل از مدیران کل منطقه‌ای و کنسولی وزارت خارجه، مدیرکل هلال احمر و تیم رسانه‌ای، به محض دریافت ویزا، جهت مساعدت به وضعیت مدیریت معنوی به عربستان سفر داشته باشیم.

وی درباره اهداف این سفر گفت: در این سفر سه هدف "تعیین تکلیف سریع وضعیت مفقودین"، "انتقال جان‌باختگان به کشور" و "رسیدگی به مصدومین" پیگیری خواهد شد.

قشقاوی درباره وضعیت شناسایی مفقودین در منا گفت: ارگان‌های مختلف در منطقه منا تا آنجایی که زمینه فراهم بوده، اقدام آجلی در شناسایی وضعیت مفقودین انجام داده‌اند.

معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه درخصوص آمار مفقودین ابراز کرد: برخی از زائران در حال مداوا هستند و برخی دیگر هم در کاروان‌های دیگر حضور دارند و از آنجا که آمارها به طور تدریجی مخابره می‌شود، فعلا امکان ارائه آمار دقیق وجود ندارد.
نظرات بینندگان