arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴

وزیر بهداشت در انتظار ویزای عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه سفر وزیر بهداشت به عربستان از طرف ما قطعی است، گفت: اما طرف مقابل نیز باید آماده باشد تا این سفر انجام شود.

دکتر ایرج حریرچی درباره سفر وزیر بهداشت به کشور عربستان در پی فاجعه روز گذشته در منا، گفت: ما از وزارت خارجه درخواست کرده‌ایم، شرایطی فراهم شود تا وزیر بهداشت و هیاتی از تهران با حضور در عربستان مستقیما در جریان روند درمان مجروحان این حادثه قرار گیرند. این وزارتخانه نیز به دولت عربستان اعلام کرده تا این کشور ویزا صادر کرده و مقدمات سیاسی سفر را فراهم کند.

وی با بیان اینکه سفر وزیر بهداشت به عربستان از طرف ما قطعی است، اظهار کرد: از آنجایی که سفر به عربستان سفری دیپلماتیک است باید طرف مقابل نیز آمادگی لازم را داشته باشد. بنابراین هر زمان که ویزا از سوی کشورعربستان صادر شود ما آماده‌ایم که حرکت کنیم. در صورت انجام این سفر افرادی از وزارت بهداشت، وزارت خارجه و هلال احمر نیز وزیر بهداشت را همراهی خواهند کرد.

حریرچی افزود: همچنین بسته به شرایط موجود، اگر نیازی از نظر نیروی پزشکی و پرستاری وجود داشته باشد گروهی از این افراد نیز وزیر را همراهی می‌کنند.

وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به مجروحین حادثه منا نیز گفت: تقریبا همه مجروحان ما در بیمارستان‌های خودمان هستند و وضعیت رسیدگی به آنها به خوبی انجام می‌گیرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان