arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۰

وعده‌ی افتتاح دوباره‌ی راه آهن شیراز – اصفهان

قائم مقام وزیر راه و ترابری گفت: با حل برخی مشکلاتی که وجود داشت، راه‌آهن شیراز – اصفهان اوایل تابستان امسال به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر راه و ترابری گفت: با حل برخی مشکلاتی که وجود داشت، راه‌آهن شیراز – اصفهان اوایل تابستان امسال به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید. 

به گزارش ایرنا، مهندس رضا پیل پایه، چهارشنبه در جریان بازدید از این پروژه اظهار داشت: به دنبال اجرای سریع پروژه در زمان دولت نهم و دهم حدود هفت کیلومتر پایانی این پروژه در محل صدرا با مشکلاتی از جمله وجود معارضین مواجه شد که روند اجرای پروژه را متوقف کرد.

وی ادامه داد: با توجه به رفع مشکل معارضین و همچنین تامین اعتبار امیدواریم که با تلاش و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های استان فارس شاهد بهره‌برداری کامل از این پروژه در اوایل تابستان امسال باشیم و مردم از طریق ایستگاه راه‌آهن شیراز سفر خود را آغاز کنند.

وی درخصوص مشکلات اعتباری پروژه گفت: از آنجا که در سه‌ماهه چهارم سال گذشته اعتبار کمی برای اجرای این پروژه تخصیص یافته بود مقداری از نظر تامین مالی عقب هستیم که امیدواریم با تامین مالی شاهد بهره‌برداری از پروژه در اوایل تابستان باشیم.

قائم مقام وزیر راه و ترابری میزان پیشرفت پروژه قطار شیراز – اصفهان را حدود ۸۵ درصد برشمرد و ادامه داد: ۱۵ درصد باقیمانده است که شامل مقدار باقیمانده مسیر و چند ایستگاه پروژه می‌شود و تلاش می‌کنیم که با هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان فارس به سرعت اجرایی شود.

این در حالی است که دو سال پیش در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد که قول افتتاح این خط آهن را داده بود، به قول خود عمل کرده و آن را افتتاح کرد.

گرچه چند روز بعد با عبور اولین قطار، واگن از ریل خارج شد و خسارات زیادی وارد کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
1
بشنو ولي باور نكن!!!
سینا از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
0
بازهم افتتاح صوری و نمایشی خواهد بود. هنوز ایستگاه شیراز آماده افتتاح نیست و گفته میشه انتخاب ایستگاه در صدرا (آخرین نقطه غرب شیراز)با عجله صورت گرفته و اشتباه است و باید ایستگاه قطار به آخرین نقطه شرق شیراز محل تلاقی راه آهن در دست اقدام! شیراز بوشهر و شیراز کرمان منتقل شود!
نظرات بینندگان