arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

محمد بنا: قول قهرمانی المپیک نمی‌دهم/ دوست نداشتم مقابل مردم قرار بگیرم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: به خاطر گریه‌های مادرم و عشقی که به مردم دارم دوباره به تیم ملی کشتی فرنگی برگشتم.

ایسنا نوشت:محمد بنا در رابطه با بازگشت دوباره خود به تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: خوشحالم از اینکه دوباره در راس کادر فنی کشتی فرنگی قرار گرفتم. البته در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که باید برای موفقیت کشتی فرنگی تلاش زیادی طی 10 ماه باقیمانده تا المپیک انجام داد و واقعا کار سختی است که در این 10 ماه بتوان تیم کشتی فرنگی را در المپیک موفق کرد، بنابراین برای موفقیت نیاز به حمایت رسانه‌ها، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی دارم و به ویژه اینکه کشتی‌گیران و کادرفنی باید در این مسیر من را یاری کنند تا بتوانیم ناکامی‌های گذشته را جبران کنیم.

قول قهرمانی در المپیک نمی‌دهم

وی افزود: هر چند در طی چهار سال گذشته کادرفنی کشتی فرنگی برای موفقیت این تیم زحمات زیادی کشیده است اما در شرایط کنونی به دلیل برهم‌ریختگی و عدم هماهنگی که بین کادرفنی و کشتی‌گیران وجود دارد به نظر می‌رسد باید روی مسائل روحی و روانی کشتی‌گیران کار زیادی صورت گیرد تا کشتی‌گیران بتوانند دوباره به شرایط اید‌ه‌آل خود بازگردند. البته برای قهرمانی در المپیک من در حال حاضر قول نمی‌دهم چون واقعا زمان 10 ماهه فرصت کمی است برای قهرمانی در المپیک و به یک پروسه حداقل هفت ساله نیاز است تا ما بتوانیم شرایط قابل قبولی را برای تیم کشتی فرنگی رقم بزنیم.

وقفه سه ساله کار را سخت کرده است

بنا اضافه کرد: بعد از المپیک لندن تقریبا یک وقفه سه ساله برای تیم اتفاق افتاده و شرایط کار را برای من سخت‌تر کرده است اما تمام تلاشم بر این است تا بتوانم در این مدت باقیمانده این تیم را از نظر روانی به شرایط ایده‌آل و خوبی برسانم تا بتوانیم برای کسب سه سهمیه باقیمانده در رقابت‌های گزینشی شرایط خوبی را فراهم کنم. از نظر جسمانی کشتی‌گیران هیچ مشکلی ندارند و می‌توانم بگویم این تیم از نظر قدرت بدنی یکی از بهترین تیم‌های دنیاست.

کشتی‌گیران به تلنگر نیاز دارند تا بیدار شوند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: من هیچ وقت دوست ندارم حرف الکی بزنم و ادعا کنم که قادر به قهرمانی تیم در المپیک هستم. من احساس می‌کنم در ابتدا باید شرایط خوبی از نظر روانی برای تیم کشتی فرنگی فراهم شود تا بتوانیم به افتخارات آینده امیدوار شویم.


محمد بنا
وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید کشتی فرنگی در ریو بتواند مدال‌های المپیک لندن را تکرار کند؟ خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها کشتی‌گیر همانند کامپیوتر می‌ماند که اطلاعات آن به دلیل عدم به‌روزرسانی کم کم از بین می‌رود و خاموش می‌شود و نیاز به این دارد که دوباره انگشتی روی مانیتور زده شود تا بعد از رسیدن به خودباوری لازم اطلاعات خود را به‌روزر کند. کشتی‌گیران ما در حال حاضر چنین شرایطی دارند. هر چقدر از نظر جسمانی عملکرد موفقی دارند اما از نظر روانی دچار مشکل هستند و نیاز به یک تلنگر دارند تا آنها را از خوابی که در آن فرو رفته‌اند مجددا بیدار کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اضافه کرد: من از هم‌اکنون نمی‌توانم قول تکرار مدال لندن را در ریو بدهم. باید چند مرحله اردوی آماده‌سازی را تشکیل دهم و پس از ارزیابی شرایط آنها بگویم که آیا در قزاقستان می‌توانیم سه سهمیه باقیمانده را کسب کنیم یا خیر، در این صورت با فراغ بال بیشتری می‌توانم برای آماده‌سازی فرنگی‌کاران حرکت کنم و به درستی بگویم که آیا در ریو برای مدال طلا شرایط قابل قبول داریم یا خیر؟

کشتی آزاد و فرنگی قابل مقایسه نیستند

وی در رابطه با جلسه خود با رسول خادم، گفت: در این جلسه مسائلی مطرح شد که در نهایت به نفع کشتی فرنگی بود. ضمن اینکه عنوان شد با هماهنگی رییس فدراسیون، امکاناتی در اختیار ما خواهد گذاشت تا بتوانیم شرایط موفقی را برای کشتی فرنگی در آینده رقم بزنیم. من معتقدم شرایط ما در حال حاضر شرایط خاصی است زیرا کشتی آزاد به هیچ عنوان قابل مقایسه با کشتی فرنگی نیست.

با هماهنگی رسول خادم حواشی را از کشتی فرنگی دور می‌کنیم

بنا افزود: کشتی آزاد سالیان زیادی است که بر اساس یک مدیریت خوب توانسته مسیر منظم و رو به رشدی را سپری کند و هم‌اکنون در یک شرایط بسیار ایده‌آل و خوب قرار دارد اما کشتی فرنگی متاسفانه با تغییرات پی در پی که داشته دچار برهم‌ریختگی و حواشی زیادی شده است. ما باید بتوانیم کشتی را از شرایط کنونی نجات دهیم و به شرایط ایده‌آل و آرمانی برسانیم بنابراین من در هر تصمیمی که خواهم گرفت سعی خواهم کرد با هماهنگی و همکاری رسول خادم باشد تا بتوانیم حواشی که فرنگی‌کاران در حال حاضر درگیر آن هستند را مرتفع کنیم.

دوست ندارم در کارم با فدراسیون خدشه وارد شود


محمد بنا
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به این نکته که من اصلا در نشست با خادم عنوان نکردم که تیم ملی کشتی فرنگی را در المپیک قهرمان خواهم کرد، گفت: رییس فدراسیون بالاترین مرجع در هر فدراسیونی است و باید تابع دستورات آن بود. به همین خاطر دوست ندارم دوباره خدشه‌ای در کار من در مدیریت کنونی ایجاد شود بنابراین تمام تلاشم بر این است که در راستای برنامه‌های فدراسیون پیش بروم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. ضمن اینکه تصور می‌کنم ما باید شرایط قانونی را در نظر بگیریم.

هیچ کشتی‌گیری بدون شرکت در مسابقات انتخابی شناسایی نمی‌شود

بنا در رابطه با جایگاه مسابقات انتخابی در برنامه‌های خود، اظهار کرد: بدون شک هیچ کشتی‌گیری بدون شرکت در مسابقات انتخابی شناسایی نمی‌شود. در گذشته بحث می‌شد که ما سه چهار کشتی‌گیر نخبه داریم و همواره روی همان سه چهار کشتی‌گیر سرمایه‌گذاری انجام می‌دهیم. من می‌گویم اگر 10 سال پیش رقابت‌های انتخابی برگزار نمی‌شد، ما چگونه می‌توانستیم عبدولی را شناسایی کنیم. ما هیچ وقت نمی‌خواهیم تنها با سرمایه‌گذاری روی چند کشتی‌گیر به مدال‌های زیادی دست پیدا کنیم. همه اینها نیاز به برنامه‌ریزی و برگزاری رقابت‌های انتخابی دارد ضمن اینکه باید بگویم نباید کشتی آزاد را با فرنگی مقایسه کرد و این ارزیابی اشتباهی است.

وی ادامه داد: اگر ما 10 کشتی‌گیر آزاد نخبه داشته باشیم شاید در بین 10 نفر فقط یک کشتی‌گیر فرنگی نخبه داشته باشیم. شاید ما در کشتی آزاد نزدیک به 10 سال است که قهرمان جهان هستیم اما کشتی فرنگی اینطور نیست. اگر امروز محمد بنا را می‌خواهند بزنند باید اول در این زمینه کار کارشناسی صورت بگیرد، همین‌طور نمی‌شود کسی را نابود کرد. چرا در گذشته بنا بد بود و الان از بنا به عنوان یک مربی خوب نام برده می‌شود؟

همیشه مشورت کرده‌ام بعد تصمیم گرفته‌ام

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود در کادر کشتی فرنگی حرف اول و آخر را بنا می‌زند و این مساله در گذشته مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کرد، آیا تصور می‌کنید که در شرایط کنونی نیز این مشکلات سبب شود تا شما دوباره از کشتی فرنگی قهر کنید و شاهد بروز اتفاقات دو سال پیش باشیم؟ خاطرنشان کرد: هیچ وقت حرف اول و آخر را در کشتی نمی‌زدم. من حتی در مورد کوچک‌ترین مسائل با کادرفنی و رییس فدراسیون مشورت می‌کردم، چه در زمان یزدانی‌خرم که تخصص کشتی نداشت اما مدیر لایق و خوبی بود. سعی می‌کردم در تمام زمینه‌ها با آنها مشورت کنم و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرم.

باید بین رییس فدراسیون، کمیته فنی و سرمربی تعامل باشد

سرمربی تیم ملی همچنین گفت: الان هم بدون مشورت کار خاصی انجام نخواهم داد زیرا معتقدم مشورت به صلاح کشتی است. البته باید بگویم که در تصمیم‌گیری نهایی حرف آخر را باید سرمربی تیم ملی بزند و این در صورتی است که این تصمیم‌گیری به نفع کشتی‌ باشد. مگر الان در رده جوانان سرمربی تیم ملی حرف آخر را خود نمی‌زند. به هر صورت باید در هر زمینه‌ای نوعی تعامل و توافق بین رییس فدراسیون، کمیته فنی و سرمربی ایجاد شود تا بی‌قانونی صورت نگیرد.

قانون‌گریز و خودمحور نبوده‌ام


رسول خادم و محمد بنا
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در گذشته صحبت می‌شد که بنا قانون‌گریز و خودمحور است در حالیکه من واقعا اینطور نبودم و سعی می‌کردم کاری انجام دهم که به نفع کشتی باشد. مگر کشتی ما در گذشته با حضور من در راس کادرفنی ضرر کرد. محمد بنا در طول چند سال گذشته مگر تیم روسیه را در اختیار داشت که توانست قهرمان المپیک کند و یا از چند کشتی‌گیر نخبه برخوردار بودم؟ من در تمام زمان مربیگری‌ام سعی کردم تعامل خوبی با فدراسیون برقرار کنم و هیچ وقت خلاف قانون عمل نکردم.

مخالف انتخابی نیستم، از سرمربی باید حمایت کرد

وی با بیان اینکه به عنوان یک سرمربی توقع دارم از من حمایت لازم را انجام بدهند، گفت: من هیچ وقت مخالف برگزاری انتخابی تیم ملی نبودم چون می‌گویم این مساله نوعی عدالت است و خوشحالم که واقعا عدالت به درستی اجرا می‌شود.

قانون باید طوری باشد که نه سیخ بسوزد نه کباب

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه در حال حاضر مربیان شهرستان‌ها بی‌انگیزه شده‌اند، گفت: ما باید کاری کنیم که دوباره مربی شهرستان‌ها انگیزه لازم برای کار کردن را پیدا کنند و در آنها خودباوری لازم را بالا ببریم. قانون باید طوری تنظیم شود که به قول من نه سیخ بسوزد نه کباب. ضمن اینکه باید تلاش کنیم اعتمادی که در گذشته از بین رفته را در مربیان شهرستان‌ها دوباره ایجاد کنیم. اگر اعتماد نباشد مطمئن باشید که ما هیچ موفقیتی نخواهیم داشت.

دوباره برگشتم چون دوست ندارم در برابر مردم قرار بگیرم

بنا ادامه داد: اگر من امروز دوباره کارم را با کشتی فرنگی شروع کردم تنها به خاطر عشقی است که به مردم دارم و دوست ندارم در برابر مردم قرار بگیرم. فدراسیون از من خواهش کرد که دوباره کشتی فرنگی را به جایگاه اولیه برسانم که من دوست دارم حمایت همگان را برای این موفقیت داشته باشم. ما در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و مردم دوست دارند که دوباره در المپیک موفقیت کشتی‌گیران فرنگی را شاهد باشند.


محمد بنا
دوست دارم کادرفنی و مدیریت فدراسیون در کنار من باشند

وی اضافه کرد: من واقعا نمی‌توانم بگویم در 10 ماهی که تا المپیک داریم می‌توانم معجزه کنم و موفق به کسب سه یا چهار مدال طلا در المپیک شویم. من اگر امروز بازگشتم تنها به خاطر عشقی که به مردم دارم است نه به خاطر مسائل مالی. امروز بسیار خوشحالم که دوباره به خاطر درخواست مردم در راس کشتی فرنگی قرار گرفتم. البته می‌دانم کار بسیار سختی است و اگر تعاملات و توافقات لازم بین من و فدراسیون نباشد دوباره شاهد حواشی خواهیم بود اما دوست دارم شرایط کار به گونه‌ای باشد که نه شاهد بی‌قانونی باشیم و نه اینکه بخواهم خدای نکرده اعتبار کشتی فرنگی را بی‌دلیل زیر سوال ببرم. من دوست دارم کادرفنی و مدیریت فدراسیون در کنار من باشند و همواره به من احترام بگذارند تا بتوانیم شرایط خوبی را برای کشتی فرنگی رقم بزنیم.

17 ماه دور بودم، زمان می‌خواهم

بنا در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای برخی از کشتی‌گیران که هنوز در خواب مدالهای سابق به سر می‌برند دارید؟ گفت: صددرصد برای موفقیت در ریو باید یک تلنگری به کشتی‌گیرانی که در خواب هستند زده شود و آنها را از نظر روحی شارژ کنیم. این قضیه همانند دکمه کامپیوتری می‌ماند که در حال حاضر برخی از کشتی‌گیران نیاز دارند که این دکمه هر چه سریعتر زده شود تا بتوانند دوباره عملکرد خوبی در رقابت‌های آینده داشته باشند. من هفده ماه از کشتی دور بودم، باید رسانه‌ها به من اجازه بدهند که در طی یکی دو مرحله اردوی آماده‌سازی شرایط فرنگی‌کاران را بسنجم و ببینم که الان در چه جایگاهی قرار دارند. من واقعا از این مساله ناراحت هستم که چرا بشیر باباجان‌زاده دیگر جایگاه خاصی در تیم ملی ندارد.

اگر توافق حاصل نمی‌شد مسئولیت قبول نمی‌کردم

بنا تصریح کرد: تیم کشتی فرنگی در حال حاضر یکی از بهترین‌های تیم‌های دنیاست و باید تا المپیک داریم از تمام پتانسیل‌ها برای موفقیت این تیم استفاده کنیم. البته ما مسیر بسیار سختی را تا المپیک پیش رو داریم. امیدوارم طی صحبتی که با رسول خادم داشتم و حمایت‌هایی که وی از من انجام داد و با حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به بهترین شکل ممکن که قانون نیز دستکاری نشود شرایط را به نفع کشتی فرنگی رقم بزنیم.

وی گفت: اگر امروز بعد از 17 ماه خانه‌نشینی مسئولیت را قبول کردم اینطور نیست که هرطور که بخواهند با من رفتار کنند. من تنها با این شرط مسائل را قبول کردم که تمام شرایط برای من فراهم شود تا بتوانم وضعیت کشتی فرنگی را به یک شرایط ایده‌آل و آرمانی تغییر بدهم. اگر توافقاتی وجود نداشت قطعا این مسئولیت را قبول نمی‌کردم.

امیدوارم با موفقیت سایر ورزشکاران در المپیک، فشار از کشتی فرنگی برداشته شود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: من امیدوارم در المپیک با حضور موفقی که تیم‌های وزنه‌برداری، تکواندو نفراتی مانند احسان حدادی و احسان روزبهانی دارند و همچنین در کنار آن موفقیت خوب کشتی‌گیران آزاد تا حدودی فشار از کشتی فرنگی برداشته شود اما به هر صورت تلاش خود را به کار خواهم بست تا همپای کشتی آزاد، کشتی فرنگی نیز به موفقیت‌های خوبی در المپیک دست پیدا کند.


محمد بنا
مدال بانوان در المپیک صد برابر مدال مردان می ارزد

وی همچنین از کسب سهمیه المپیک توسط الهه احمدی و نجمه خدمتی ابراز خوشحالی کرد و گفت:‌ واقعا جای خوشحالی دارد که امروز بانوان ورزشکار ما همپای مردان به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا می‌کنند و با کسب سهمیه، راهی المپیک می‌شوند. بدون شک کسب مدال طلا توسط این بانوان در المپیک صد برابر باارزش‌تر از مدالی است که توسط آقایان در المپیک به دست می‌آید.

مادرم آرزو داشت مرا دوباره کنار تشک کشتی ببیند

بنا همچنین در رابطه با این پرسش که آیا مرحوم مادرتان آرزوی برگشت شما به کشتی فرنگی را داشت یا خیر؟ افزود: مادرم سال‌ها در کنار من بود و با گریه‌های من به خاطر باخت کشتی‌گیران برای فرنگی‌کاران گریه می‌کرد. یکی از مشکلات بزرگی که سبب شد چند سالی از کشتی فرنگی دور باشم، به خاطر بیماری مادرم بود چون او از یک بیماری سخت رنج می‌برد و از تمرکز لازم برخوردار نبود به همین خاطر 24 ساعت مراقبش بودم. حتی سال‌های آخر بیماری‌اش قادر به حرف زدن نبود و همیشه آرزو داشت که من را دوباره در کنار تشک کشتی ببیند و شاهد بازگشت من به فدراسیون کشتی باشد. وی علاقه زیادی به حمید سوریان داشت و عاشقانه او را ستایش می‌کرد. حال با رفتنش دوست دارم دوباره به آرامش برسم و با فراق بال به کشتی فرنگی کمک کنم.

با تغییر قوانین مشکلی ندارم

وی در رابطه با تغییرات قوانین کشتی و اینکه آیا تغییرات روی کار فنی وی تاثیرات خاصی خواهد گذاشت یا خیر؟ گفت: در سال‌های گذشته نیز ما مرتب با قوانین جدیدی از سوی فدراسیون جهانی مواجه بودیم. ما باید تابع قوانین فیلا باشیم و خود را با هرگونه تغییرات قوانین تطابق دهیم. تقریبا شش تا هشت شکل قوانین تغییر پیدا کرده که در گذشته نیز ما با چنین تغییراتی مواجه بودیم. الان هم تصور نمی‌کنم تغییرات قوانین روی کار من تاثیر خاصی بگذارد. ما باید بتوانیم خود را تحت هر شرایطی با قوانین جدید هماهنگ کنیم تا بتوانیم شرایط موفقیت‌آمیزی را برای کشتی فرنگی رقم بزنیم. در هر صورت با قوانین جدید مشکل خاصی ندارم و سعی خواهم کرد روند تمرینات خود را بر اساس قوانین جدید پیش ببرم تا شرایط راحتی را برای کشتی‌گیران جهت کسب سهمیه و همچنین موفقیت در المپیک رقم بزنم.


محمد بنا
وی افزود: طبیعتا با تغییر قوانین باید سیستم تمرینات نیز متناسب با تغییرات در نظر گرفته شود. ما نیز در این زمینه تدابیری پیش‌بینی خواهم کرد که سیستم تمرینات متناسب با قوانین جدید باشد. البته این تغییرات زیاد چشمگیر نیست مثلا اگر در گذشته کشتی‌گیر ما دو یا سه تا کشتی دو دقیقه‌ای می‌گرفت قوانین می‌گوید الان باید دو تایم کشتی سه دقیقه‌ا‌ی بگیرد و ما باید سعی کنیم برنامه‌ریزی خود را بر اساس همین قوانین پیش ببریم اما به هر شکل من تصور نمی‌کنم مشکل خاصی با قوانین جدید داشته باشم.

سوریان چون تمرکز نداشت مدال را از دست داد

بنا یکی از مشکلات کشتی‌گیران فرنگی را نداشتن تمرکز کافی برای اجرای مهارت‌های خود در لحظات پایانی رقابت کشتی‌گیران عنوان کرد و گفت: تمرکز حرف اول و مهم را در اجرای فن توسط کشتی‌گیر می‌زند. اگر کشتی‌گیر از تمرکز لازم برخوردار نباشد حتی راحت‌ترین کشتی خود را نیز به حریفش واگذار می‌کند. مثلا کله زدن الان جزو قانون است و خطای تعرضی است. حمید سوریان با وجود اینکه می‌دانست با کله زدن دچار اخطار می‌شود اما به دلیل نداشتن تمرکز شانس قهرمانی و مدال خود را از دست داد. ما باید در این زمینه با فرنگی‌کاران زیاد کار کنیم تا با بالا بردن تمرکز خود بتوانند در برابر رقابت‌های سخت نیز به مدال طلا دست پیدا کنند. ما در المپیک بدون شک شرایط سختی را از این لحاظ خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اضافه کرد: در مسابقات جهانی آمریکا با وجود اینکه کشتی‌گیران از نظر آمادگی جسمانی و فنی در بالاترین حد قرار داشتند اما از نظر روانی و به ویژه تمرکز به حدی ضعیف بودند که قادر به اجرای فن خود نبودند. به عنوان مثال قاسم رضایی یکی از امیدهای ما برای کسب مدال طلا در مسابقات بود و می‌توانست با تاکتیک درست خود شرایط کشتی را به نفع خود رقم بزند اما تنها اجرای تاکتیک درست کافی نیست و باید از نظر تمرکز نیز شرایط خوبی داشت تا به قهرمانی رسید. بدون داشتن تمرکز بدون شک بهترین کشتی‌گیران ما نمی‌توانند به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند.

از مربیان سازنده استفاده خواهم کرد


محمد بنا
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در رابطه با دستیاران خود افزود: از 12 مهرماه اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با سرپرستی حسام الدین جعفری آغاز خواهد شد که در این اردو ایرج اسفندیاری‌فرد، رسول جزینی، فرهاد اسماعیل‌نژاد و بهروز حضرتی‌پور به عنوان مربیان، معمارزاده به عنوان مربی بدنساز و همچنین از یک ماساژور، دکتر تغذیه، دکتر فیزیوتراپ و ملک‌محمدی به عنوان پزشک تیم، کشتی فرنگی را همراهی خواهند کرد.

وی در پایان گفت: به عنوان فردی که خود را کوچک همه می‌دانم همیشه سعی می‌کنم از تمام مربیان در اردوهای تیم ملی استفاده کنم و اگر امروز تنها از این نفرات نام بردم، به این معنا نیست که از تجربیات سایر مربیان بهره نخواهیم گرفت. سعی من بر این است که در اعزام‌هایی که در آینده خواهیم داشت از وجود تمام مربیان سازنده با نظر رییس فدراسیون در مسابقات استفاده کنیم تا همگان در کنار تیم ملی حضور فعالی داشته باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
14
تو بیا فقط .عیب نداره دوباره باید از صفر شروع کنی همش تاوان مدیریت های ضعیف . بنا بهترین نتیجه تاریخ المپیک ایران را رقم زد .
نظرات بینندگان