arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

ادامه زنده گیری سگ های ولگرد در کرج/ شهروندان مشکل حیوانات را به ۱۳۷ اطلاع دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از اهالی شهرک وحدت کرج به سرویس مشکلات مردم گفته اند که سگ های ولگرد در این شهرک، باعث مشکل برای آنها شده است. شهرداری کرج می گوید واحد امحای حیوانات این نهاد، آماده همکاری با مردم است.

مشکل حیوانات ولگرد در شهرهای امروزی، مسئله پیچیده ای شده. از یک سو، کشتار این حیوانات ممکن است تبعاتی مانند اعتراض فعالان حقوق حیوانات و محیط زیست را به دنبال داشته باشد و از سوی دیگر، زنده گیری و مهار جمعیت این حیوانات و نگهداری از آنها، بسیار مشکل و هزینه بر است. با این حال، مردم حق دارند در محل زندگی خود، هر روز با سگ و گربه ولگرد دست و پنجه نرم نکنند و از این حیوانات ایمن باشند.

یکی از کاربران که به نمایندگی گروهی از مردم شهرک وحدت کرج، در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته، به این مسئله اشاره کرده و نوشته: باسلام ما جمعی از اهالی شهرک وحدت، شهرستان فردیس کرج از شهرداری منطقه 10 کرج خواهشمندیم نسبت به جمع آوری سگهای ولگرد از خیابانها ومحله های شهرک اقدام نماید .تا خدایی نکرده اتفاق ناگواری برای اهالی شهرک نیوفتاده است.

در همین رابطه با مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ کرج موضوع را مطرح کردیم. او گفت: جمع آوری سگها به عهده سازمان پسماند شهرداری است که زیر مجموعه شهرداری محسوب می شود. سازمان پسماند واحدی به نام امحای سگ های ولگرد دارد که این واحد، اقدام به زنده گیری حیوانات، عقیم سازی و نگهداری از آنها می کند.
این مسئول اعلام کرد جهت حل مشکل مردم شهرک وحدت، اقدام به مکاتبه با سازمان پسماند خواهد کرد تا مشکل مردم از طریق اقدام این سازمان، برطرف شود.
روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری کرج نیز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: شهرداری کرج سالهاست اقدام به کشتار سگ ها و سایر حیوانات ولگرد نمی کند. بلکه واحد امحای حیوانات این شهرداری اقدام به جمع آوری و زنده گیری کرده و حتی اگر گربه نیز برای مردم مزاحمت داشته باشد جمع آوری می شود.
این روابط عمومی با اشاره به اینکه در مرکز "حلقه دره" کرج حیواناتی که جمع آوری شده است در یک سوله ای نگهداری می شوند، از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات ولگرد مراتب را با سامانه ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند تا بلافاصله شکایت شهروندان ثبت و پرونده تشکیل و مشکل به صورت سیستماتیک پیگیری و رفع شود.
نظرات بینندگان