arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴

افزایش قیمت آب تا چند روز آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر نیرو از افزایش قیمت تعرفه آب تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ستار محمودی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تعرفه‌ آب و برق اظهار کرد: فعلا خبری از افزایش تعرفه‌های برق نیست، اما پیشنهادات وزارت نیرو مبنی بر افزایش قیمت آب در شورای اقتصاد به تصویب رسیده ، اما ماهیت پییشنهاد تا حدودی مورد تعدیل واقع شده است.

وی با بیان این‌که میزان تعرفه در اقشار پایین مصرف و متوسط مصرف خیلی زیاد نیست، گفت: برای طبقات بالای مصرف افزایش تعرفه در نظر گرفته‌ شده تا بتوان مصرف اقشار پایین و متوسط را نیز از این طریق جبران کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که افزایش تعرفه آب طی روزهای آتی اعلام می‌شود، اظهار کرد: تاکنون چیزی به دست ما نرسیده، اما آنچه مبرهن است تغییر ناچیز کف طبقه است به این معنا که کف همچون مثل گذشته باقی می‌ماند و یا رشد بسیار کمی خواهد داشت.

محمودی با بیان این‌که این موضوع شامل مصرف 20 مترمکعب آب می‌شود، گفت: در حال حاضر نمی‌توان رقم دقیقی از میزان افزایش عنوان کرد، اما باید گفت که هیچ‌گاه پیشنهاد وزارت نیرو اخذ قیمت تمام شده از مشترکین حتی مشترکین پرمصرف نبوده است.

به گفته وی این‌که گفته می‌شود قیمت تمام شده آب 1200 تومان است موضوعی است که به‌طور میانگین ارزیابی شده و وزارت نیرو قصد ندارد که این میزان را از مشترکین خود دریافت کند.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب اظهار کرد: براساس پیشنهاد وزارت نیرو قرار بر این بود که برابر قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش تعرفه‌های آب صورت بگیرد.

محمودی ادامه داد: وزارت نیرو قصد داشت تا میزان تعرفه آب را 20 درصد افزایش دهد، اما آنچه به تصویب رسیده کمتر از این میزان است و شورای اقتصاد به دلیل مجموعه جهاتی که در نظر می‌گیرد در این امر تعدیلی را صورت داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حل مشکل آبی در خلأ سیاسی نهفته است، اظهار کرد: موضوعی که در این مساله آشکار است خواست بخش خصوصی است و وزارت نیرو برای ورود به بازار‌های جدید در کشور‌های دیگر است. از همین‌رو با وزارت امور خارجه مذاکراتی را داشته‌ایم.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: وزارت امور خارجه نیز به دنبال همین مساله است، لذا نمی‌توان مساله خلأ سیاسی را مطرح کرد، چرا که به اعتقاد من نیاز اساسی جذب و به دست آوردن بازار‌های برون‌مرزی است.

تامین آب دریاچه ارومیه از اطراف خود

محمودی در خصوص تامین آب دریاچه ارومیه و تمهیدات در نظر گرفته شده در این زمینه اظهار کرد: دریاچه ارومیه به عنوان یک پروژه خاص تحت ترغیب و منابع مالی مشخصی برای آن تعیین شده است.

وی با بیان این‌که کارهای کارشناسی زیادی برای این موضوع انجام شده است، ادامه داد: به لحاظ مدیریتی به دنبال نظر گروه مشاور هستیم اما به اعتقاد من بهترین کار برای حل مشکل دریاچه ارومیه مدیریت آب آن هم در اطراف دریاچه است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که باید میزان مصرف از دریاچه ارومیه با میزان نزولات جوی متعادل باشد، گفت: اقدامات خوبی را برای نجات دریاچه ارومیه در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم این مساله به زودی برطرف شود.

محمودی در خصوص واردات آب از تاجیکستان و صادرات گاز به این کشور گفت: برای انتقال آب از کشورهای دیگر نیاز به مطالعات فنی و اختصاصی هستیم. علاوه بر این باید به چتر سیاسی بین دو کشور توجه کنیم.

وی با بیان این‌که این مساله در حوزه کاری وزارت نیرو است، اظهار کرد: تاکنون از وزارت نفت هیچ موضوعی در این زمینه به ما گفته نشده و باید گفت که باید برای این کار کارهای کارشناسی و مطالعاتی اساسی صورت بگیرد.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به انتقال آب به مناطقی که آب ندارند، گفت: اولویت ما این است که انتقال آب از نزدیک‌ترین مکان آن هم با در نظر گرفتن تبعات زیست محیطی صورت بگیرد .

محمودی ادامه داد: اگر بخواهیم از مکانی دورتر آب را انتقال دهیم باید در ابتدا به چتر و توان سیاسی مدیریتی کشورها توجه کنیم و براین اساس می‌توان گفت که بهترین گزینه برای این کار دریای عمان و خلیج فارس است.

به گفته وی با توجه به این‌که انتقال آب یک پروژه گران‌قیمت است باید به این مساله توجه کرد که این موضوع تبعات زیست محیطی نداشته باشد، لذا باید کارهای اساسی در حوزه مطالعه در این زمینه صورت بگیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Romania
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
1
6
دست درد نکنه اقای وزیر ؛الهی همیشه خوش خبر باشی!!
نظرات بینندگان