arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴

علت عدم اعلام دقیق زمان انتقال قربانیان‌منا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به کارشکنی‌های مسئولان عربستانی گفت: سوءمدیریت سعودی‌ها مانع از اعلام دقیق انتقال جانباختگان ایرانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اوحدی در گفت‌وگو با صداوسیما با بیان اینکه بیش از ۲۰ کانتینر یخچال‌دار حامل اجساد هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، گفت: ‌طی دو روز فقط چهار کانتینر حاوی اجساد مورد بررسی قرا رگرفته است و همکاران ما بیش از ۹۰درصد بیمارستان‌های مکه را تخت به تخت بررسی و مراجعه حضوری داشته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آخرین آمار جانباختگان ایرانی حادثه منا ۲۳۹ نفر است، ادامه داد: ‌ همچنان ۲۴۱ نفر از زائران ایرانی مفقود هستند که تلاش‌ها برای یافتن و شناسایی آنان با جدیت ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیکر جانباختگان ایرانی حادثه منا چه زمانی به کشور منتقل خواهند شد، اظهار کرد: به دلیل سوءمدیریت مسئولان عربستانی نمی‌توان زمان دقیقی را برای این مسئله عنوان کرد. تصور بفرمایید سردخانه‌ای که ۳ هزار جسد در آن نگهداری می‌شود که ۲۴ ساعته همکاران ما برای شناسایی جانباختگان به آنجا مراجعه می‌کنند.

اوحدی با بیان اینکه تشریفات انتقال ۱۴۵ نفر از جانباختگان ایرانی حادثه منا صورت گرفته است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده بودیم، قرار بود امروز جانباختگان به کشور منتقل شوند که متاسفانه اعلام کردند به خاطر برخی ناهماهنگی میان خود سازمان‌های عربستان باید کمی صبر کرد. مسئولان وزارت امورخارجه و دستگاه دیپلماسی با جدیت پیگیر مسئله بوده و دولت عربستان را تحت فشار گذاشته‌اند تا هرچه زود‌تر انتقال جانباختگان ایرانی حادثه منا انجام پذیرد.

وی تاکید کرد: اگر طرف مقابل با برنامه عمل می‌کرد، می‌توانستیم زمان دقیق انتقال را بیان کنیم. تمامی مسئولان سازمان حج و زیارت، دستگاه دیپلماسی و سایر مسئولان مربوطه در تلاش هستند که اگر بتوان یک ثانیه هم فرایند انتقال را تسریع ببخشند، حتما این کار را انجام دهند.
نظرات بینندگان