پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ویراست دوم، چاپ دوم کتاب «تیتر نویسی» مجید رضاییان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شد.
به گزارش روابطعمومی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها ویراست دوم کتاب تیترنویسی اثر دکتر مجید رضاییان در 232 صفحه منتشر شد.
نویسنده در ویراست جدید این کتاب به مبحث ساختار تیتر از نظر نشانهشناسی و تیترهای بینامتن پرداخته و تأثیرپذیری تیتر میزبان از تیترهای میهمان را با نگاه افرادی همچون ژولیو کریستوا و ژاک دریدا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.
وی در این کتاب به کاربردهای مهم دیگر تیتر نویسی همچون «تشبیه مطلق» «مشروط» و تفصیلی از نظر ژورنالیستی اشاره نموده و سپس انواع تیترنویسی را از نظر «فرمی» - با مثال های بیشتر و کاربردی- بررسی کردهاست. رضائیان در ادامه به تفاوت تیترهای چاپی و اینترنتی و روند تیترنویسی در وب 1 و وب 2 پرداخته وبهوجوه تمایز در نسل اول اینترنت و شبکههای اجتماعی یا وب 2 اشاره کردهاست.ویچالشهای پیشرو «تیتر»در ژورنالیسم حرفهای با شبکههای اجتماعی- کهازآن به روزنامهنگاری جایگزین یاد میشود - موردکنکاش قرار دادهاست.
در چاپ دوم این کتاب فصلی به نام «ساخت تیترها در اتاق تیتر» اضافه شده است.اینقصلحاوی تجربیات تیترنویسی و سردبیرینویسندهدر اتاقهای تیتر و شوراهای تیتر است.پیوست جدید کتاب درباره «نمونه تیترهای رسانه های بین المللی» و «تیترهای نویسنده» در دوران سردبیری او از حادثه یازده سپتامبر است.
درویراستجدید تیترنویسیرضاییانبهموضوعاتی همچون: تیترشناسی پیش از تیترنویسی؛ با زبان تیتر؛ ساختار تیتر؛ اطلاعات پیام و کارکردهای تیتر؛ ویژگیهای تیتر؛ تکنیکهای تیترنویسی؛ انواع تیتر؛ جایگاه تیتر در انواع و سبکهای روزنامهنگاری؛ موسیقی در تیتر و... پرداخته است.
علاقهمندان و روزنامهنگاران برای تهیه این کتاب میتوانند به واحد فروش کتاب این دفتر مراجعه کنند.