arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

شفیعی: ازسوریه خبرهای خوبی به‌گوش می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس معتقد است مساله برجام با مساله‌ی آمریکا متفاوت است.

به گزارش ایسنا، نوذر شفیعی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، ضمن تسلیت درگذشت حجاج در رمی جمرات گفت این حادثه این فرضیه را به اثبات رساند که خاندان آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارند.

وی ادامه داد: آنها هنوز انکار می‌کنند که فاجعه‌ای رخ داده است و همچنان بر عدد 700 نفر برای جانباختگان تاکید دارد این در حالی است که به نظر می‌رسد تعداد جانباختگان به بیش از 7 هزار نفر برسد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس خاطر نشان کرد: با وقوع حادثه منا تنها پایگاهی که وجهه و پرستیژ بین‌المللی آل سعود بر آن استوار بود یعنی مدیریت حرمین شریفین فرو ریخت و اکنون علاوه بر نزاع قدرت در درون و سرگشتگی‌های ناشی از بحران یمن در بیرون این حادثه جایگاه عربستان سعودی را درافکار عمومی بین‌المللی بخصوص در دنیای اسلام بیش از پیش متزلزل کرد.

شفیعی در ادامه از نطق رئیس جمهور در سازمان ملل تقدیر کرد و افزود: ایشان نطقی بسیار سنجیده و دقیق داشتند که منعکس کننده دیدگاه خردمندانه جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل بین المللی است و به نظر می‌رسد توافق ایران و 1+5 در قالب برجام این بار جایگاهی متفاوت‌تر از گذشته برای کشور در صحن سازمان ملل به همراه داشت. لذا از مجلس به خصوص کمیسیون ویژه برجام انتظار می‌رود به این روند رو به رشد جایگاه ایران در عرصه‌ی بین‌المللی کمک کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت یاد آور شد: فراموش نکنیم مساله برجام با مساله‌ی آمریکا متفاوت است.

وی همچنین با اشاره به مساله سوریه گفت: از سوریه خبرهای خوبی به گوش می‌رسد، در سطح بین‌المللی روند سیاسی به نفع دولت سوریه در حال رقم خوردن است.

شفیعی افزود: حمایت صریح نظامی روسیه از سوریه ، پهلو گرفتن ناو هواپیمابر چین در سواحل سوریه و تلاش دوستان سوریه و عراق برای شکل دادن به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش بیانگر دگرگونی عمیق در تحولات سیاسی و امنیتی منطقه است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: بدون تردید این مهم در پرتو حمایت قاطعانه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد و لذا بی جهت نیست که امروز ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای در خاورمیانه به رسمیت شناخته می‌شود.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: واقعیت این است که بیکاری به شدت جوانان این مرز و بوم را آزار می‌دهد و ما نمایندگان دردیدار با مردم همواره با پرسش‌هایی درباره‌ی جوانانشان مواجه هستیم که به مردم می‌گوییم ایجاد اشتغال وظیفه ی دولت است اما از ما می‌پرسند پس دولت چه کار می‌کند؟ آیا وقت آن نرسیده است که درباره‌ی بیکاری جوانان پاسخی قانع کننده به مردم دهیم؟

نماینده ممسنی در مجلس در پایان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت وجه نقد خرید تضمینی گندم تذکر داد و رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود را خواستار شد.
نظرات بینندگان