arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴

افسردگی 15 درصد اصفهانی‌ها با خشکی زاینده رود

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده 15 درصد شهروندان اصفهانی با قطع آب زاینده رود دچار افسردگی شده‌اند، بنابراین تصمیم گرفتیم با نصب دستگاه‌های ورزشی در پارک‌های حاشیه زاینده‌رود مردم را دوباره به این فضاها برگردانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مسعود انصاری مهر عصر روز گذشته (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از یک سال است که شهرداری اصفهان مصوبه‌ای را تنظیم کرد تا براساس آن بخش فرهنگی ورزشی از سازمان فرهنگی تفریحی جدا شود، اظهار کرد: جشنواره «شهر زیبا شهروند سالم با ورزش» یکی از طرح‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان است که از 5 تا 10 مهرماه در ورزشگاه پارک آبشار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش در چهار حوزه تخصصی تعریف می‌شود که شامل قهرمانی، حرفه ای، آموزشی و همگانی است، اضافه کرد: تدوین سند راهبری ورزش از زمان شهردار سابق یعنی از سال 1388 تا‌کنون مورد پیگیری است و امید می‌رود بعد از گذشت 6 سال این سند به وجود آید.

انصاری مهر با اشاره به اینکه ورزش همگانی در جهت سالم سازی جسم و روح نقش مهمی دارد، افزود: خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان با نگاه تعامل آمیز با شهرداری وارد فعالیت مشترکی شده است و البته شهرداری به عنوان نهاد انسجام بخش فعالیت‌های ورزشی در این خصوص مسئول است.

وی ادامه داد: امیدواریم بستری فراهم شود تا سند ورزش سلامت محور در شهر ایجاد شود، زیرا هدف اصلی اجرایی شدن این طرح این است که مردم را از تلویزیون زدگی به سمت شور و نشاط بکشانیم.

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برگزاری اتاق فکر برای ایجاد طرح‌هایی در زمینه ورزش توسط معاونت فنی و اجرایی این سازمان مطرح می‌شود، گفت: البته رویکرد اصلی این معاونت ورزش سلامت محور است که در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در تهیه طرح‌های مفید با سازمان همکاری می‌کند.

انصاری مهر با بیان اینکه یکی از طرح‌های سازمان ایجاد فرصت‌هایی برای نشاط اجتماعی است، تصریح کرد: مردم به بهانه تفریح و ورزش دور هم جمع می‌شوند و این تفریحات را به صورت خانوادگی تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون دو هزار نفر و بیش از 100 خانواده در جشنواره «شهر زیبا، شهروند سالم با ورزش» ثبت نام کردند، افزود: فرهنگ سازی در خصوص ورزش همگانی و گروهی خانواده‌ها از جمله ضروریات این سازمان است.

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: طرح‌ها قبل از اینکه به صورت جدی در شهر اجرا شوند به صورت پایلوت چندین بار مورد سنجش قرار می‌گیرند.

انصاری مهر با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان طراحی فضای ورزشی به ویژه برای مناطق محروم است، اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که میان این سازمان و آموزش و پرورش استان رخ داده قرار شد در 30 مدرسه‌ای که در مناطق محروم هستند و در آن مناطق امکانات ورزشی نیست، به روی مردم باز شود تا مردم از امکانات مدارس استفاده کنند و البته این طرح مربوط به شش ماهه دوم سال است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 24 هزار دانش آموز در طرح غربالگری استقامت قلبی، عروقی و بدنی قرار گرفتند که برای این منظور 60 کارشناس ارشد تربیت بدنی در نظر گرفته شد.

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مصوبه ای در شورای شهر داریم که در هر منطقه‌ای دستگاه‌های اصلاح حرکت‌های ورزشی نصب شود، گفت: طی تحقیقی که صورت گرفت، مشخص شد با قطع آب زاینده رود 15 درصد مردم دچار افسردگی شدند، امید می‌رود با نصب این دستگاه‌ها مردم را به حاشیه زاینده رود بیاوریم.

انصاری مهر اضافه کرد: یکی از طرح‌های شش ماهه دوم سال سازمان این است که 10 هزار بسته ورزشی را بعد از گرفتن مصوبه آن از شورای اسلامی شهر در محلات توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه از طرف شهرداری خدماتی برای پیشکسوتان ورزشی در نظر گرفته شده است، گفت: قرار شد خانه ای به نام خانه پیشکسوتان ورزش در اصفهان ایجاد شود.
نظرات بینندگان