arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴

دست دادن و روبوسی با حجاج تا دو هفته ممنوع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همه افراد باید تا دو هفته بعد از ورود حجاج به کشور از دست دادن و روبوسی کردن با آن‌ها بپرهیزند.

دکتر «حیدری‌مقدم» پنج‌شنبه 9 مهر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان همدان با بیان این‌که احتمال ورود ویروس کورنا به کشور وجود دارد، تصریح کرد: علائم این بیماری تب بالای 38 درجه، سرفه و تنگی نفس حاد است که باید به شدت مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همه افراد باید سعی کنند از دو تا 14 روز از دست دادن و روبوسی کردن با حجاج خودداری کرده و در صورت روبوسی دست و صورت خود را در کم‌ترین فاصله زمانی ممکن شست‌وشو دهند.

دکتر حیدری‌مقدم با بیان این‌که مرگ و میر این بیماری 40 درصد است، افزود: تشخیص این بیماری از راه خلط است که از آن نمونه‌گیری می‌شود و به‌وسیله ترشحات و خون و فرآورده‌های منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که همه‌ی شهرستان‌های استان همدان دارای اتاق ایزوله‌ی تنفسی هستند، تصریح کرد: خوشبختانه استان همدان در کشور تنها استانی است که همه‌ی شهرستان‌های آن دارای اتاق ایزوله برای موارد حاد است و تخت نیز به اندازه‌ی کافی در اختیار بیمارستان‌ها قرار دارد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌باش برای همه تیم‌های دانشگاهی و بیمارستان‌های استان داده شده و در فرودگاه‌ها نیز همه‌ی این تیم‌ها مستقر هستند.

دکتر حیدری یادآور شد: تب‌سنجی دیجیتال که برای اولین بار در ایران استفاده می‌شود را خریداری کرده‌ایم و اگر مورد مشکوکی به تب بالا ملاحظه شود از این فرد نمونه‌گیری و ایزوله می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان