arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۳۰۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
روحانی در مراسم استقبال از پیکر جانباختگان فاجعه منا:

از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت

زبان ما در این حادثه زبان عواطف، برادری و ادب بود و در جای لازم نیز از زبان دیپلماسی استفاده شده و اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدارش استفاده خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم استقبال از پیکر 104 تن از جانباختگان فاجعه منا که در فرودگاه مهر‌آباد برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بنده مجدداً به تمام خانواده عزیز قربانیان در فاجعه منا تسلیت عرض می‌کنم و از تمام مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در این مراسم و برای استقبال از اجساد مطهر این عزیزان حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: اولین قدم از اقداماتی که قرار بود دولت جمهوری اسلامی ایران انجام دهد به منصه ظهور رسید و تعدادی از اجساد پاک مطهر این عزیزان به کشور بازگردانده شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اجساد پاک و مطهر این عزیزان فردا به استان‌هایی که تعلق دارند انتقال خواهد یافت و مراسم رسمی تشییع برگزار می‌شود.

روحانی با بیان اینکه دومین اقدامی که در این راستا باید انجام شود شناسایی سایر اجساد مطهر است که با سرعت پیگیری خواهد شد، افزود: در مراحل بعد اقدامات دیگری که باید در قبال این حادثه انجام شود این است که روشن شود افرادی در این حادثه مقصر بودند یا خیر و اگر ثابت شود عده‌ای از مأموران در این حادثه تقصیر داشتند ما به هیچ عنوان از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت.

روحانی تأکید کرد: زبان ما در این حادثه زبان عواطف، برادری و ادب بود و در جای لازم نیز از زبان دیپلماسی استفاده شده و اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدارش استفاده خواهد کرد.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: این فاجعه یک آزمون بزرگی برای همه یعنی دولت، ملت ایران و خانواده این عزیزان و همچنین آزمونی برای دولت عربستان و سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اسلامی بود.

روحانی با تأکید بر اینکه واقعیت این فاجعه باید به طور کامل برای ما روشن شود، گفت: باید از طریق کمیته حقیقت‌یاب همه ملت‌های اسلامی باید بدانند چرا این فاجعه رخ داد و باید مطمئن شوند که در سالهای آینده چنین فاجعه‌هایی به وقوع نمی‌پیوندد.

روحانی ادامه داد: در این آزمایش بزرگ ملت بزرگ ما سرافراز بود و با صبر و متانت و همدردی‌اش و با یکپارچگی و همبستگی‌اش در این آزمون مقامات جمهوری اسلامی سرافراز بوده است.

وی با تقدیر از وزیر بهداشت برای پیگیری انتقال اجساد گفت: بنده همچنین از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که تلاش‌های فراوانی در این راستا که پیگیری زیادی داشتند تشکر می‌کنم همچنین از وزیر امور خارجه که تلاش بسیار پیگیری در سازمان ملل متحد داشت و آنچه که ما تا امروز توانستیم از برخی مسائل عبور کنیم به خاطر آن تلاش‌های پیگیر بوده است.

وی ادامه داد: بنده همچنین از پیگیری وزیر کشور بابت هماهنگی‌هایی که در این زمینه انجام داد و از رؤسای قوای مقننه و قضاییه و به ویژه همه ما از رهبر انقلاب تشکر می‌کنیم به خاطر درایتشان و به خاطر بیان مقتدرانه ایشان در این فاجعه، امیدواریم این وحدت و اتحاد و همبستگی را ما شاهد باشیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت همچنان پیگیر فاجعه خواهد ماند و نتیجه را به اطلاع ملت خواهد رساند.

روحانی افزود: در این فاجعه بزرگ باید حقیقت روشن شود و ما نیز به ملت ایران و همچنین به تمام ملت‌های اسلامی که در این فاجعه عزیزان خود را از دست دادند تسلیت می‌گوییم.

وی گفت: ان‌شاءالله خداوند مقام عالی را در آن دنیا به آنها عنایت کند، کسانی که به عنوان میهمان خانه خدا بودند و مظلومانه و با لب عطشان در این حادثه جان به جان‌آفرین تسلیم کردند و ان‌شاءالله بتوانیم در احترام به این عزیزان و پیگیری خون این عزیزان توفیق لازم را داشته باشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
hamed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
10
170
روحانی مچکریم خیلی دوست داریم
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
6
115
درود بر روحانی سلام برظریف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
3
14
"اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدارش استفاده خواهد کرد"
احسنت...
زنده باد روحانی
رق ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
6
درودبرروحانی وسلام برظریف وهاشمی وزرای خوب دولت تدبیروامیدپاینده باشید
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
1
درود بر هاشمی روحانی ظریف
نظرات بینندگان