arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

آزمايش دي ان اي براي شناسايي قربانيان حادثه منا در مکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرایند گرفتن آزمایش «دی ان ای» از بستگان قربانیان حادثه منا به منظور تشخیص هویت زخمی ها و جان باختگان مجهول الهویه در بیمارستان تخصصی نور مکه مکرمه آغاز شده است.

به گزارش «انتخاب»، الیوم السابع در گزارشی نوشت، بیمارستان تخصصی نور در مکه مکرمه کار گرفتن آزمایش «دی ان ای» از بستگان جان باختگان حادثه منا(بستگان درجه یک مانند: پدر، مادر، برادر، خواهر، دختر یا پسر) را به منظور تطبیق آن با «دی ان ای» زخمی ها یا جان باختگان مجهول الهویه حادثه منا آغاز کرده است.

دکتر ایمن یمانی، رئیس این بیمارستان، دیروز در اظهاراتی خبری تاکید کرد از همان لحظه ای که وزارت بهداشت بیمارستان تخصصی نور را مامور نمونه گیری از آسیب دیدگان و جان باختگان مجهول الهویه حادثه منا کرد مدیریت این بیمارستان یک تیم کاری متشکل از بخش خدمات پشتیبانی، آزمایشگاه، امور بیماران، حقوق و روابط بیماران و هماهنگی درمانی به منظور تسهیل مراحل نمونه گیری ها تشکیل داد.

دکتر سالم باجعیفر معاون خدمات درمانی این بیمارستان نیز به نوبه خود تاکید کرد برنامه ای را به منظور تسریع اقدامات اجرایی نمونه گیری و جلوگیری از ازدحام، تنظیم شده و سالن اصلی پذیرش بیمارستان به امر پذیرش و ثبت مشخصات مراجعه کنندگان و تامین خودرو برای انتقال آنها از سالن پذیرش به محل نمونه گیری تخصیص یافته است تا روند کار تسهیل شود و ارباب رجوع به زحمت نیفتند.

نظرات بینندگان