arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

مشایی: نوروز روز توجه انسان به خداوند است

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور مهم‌ترين مسأله براي دولت جمهوري اسلامي را به عنوان دولت در انتظار شناخت درست مكانيزم و زمانه انتظار و فرآيند ظهور و مديريت صحيح در اين زمينه دانست و گفت: دولت در انتظار ، وظيفه دارد فقر اقتصادي و فرهنگي را ريشه‌كن كرده و عدالت را جاري و آزادي را در جامعه در بالاترين سطوح تعميم دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور مهم‌ترين مسأله براي دولت جمهوري اسلامي را به عنوان دولت در انتظار شناخت درست مكانيزم و زمانه انتظار و فرآيند ظهور و مديريت صحيح در اين زمينه دانست و گفت: دولت در انتظار ، وظيفه دارد فقر اقتصادي و فرهنگي را ريشه‌كن كرده و عدالت را جاري و آزادي را در جامعه در بالاترين سطوح تعميم دهد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، اسفنديار رحيم‌مشايي در جلسه مشترك هيأت دولت و مسوولين و مقامات ارشد اجرايي كشور با تبريك فرا رسيدن سال جديد اظهار داشت: مأموريت نظام جمهوري اسلامي كه نظامي مبتني بر ولايت است، اين است كه در مسير انتشار و ترويج اهداف بلند انساني و الهي در جهان پيشگام باشد.

وي هدف اصلي از آفرينش را رسيدن انسان به كمال دانست و گفت: همه عالم خلق شده تا انسان به كمال برسد و در اين مسير بايد توجه داشت كه صرف حركت داشتن به كمال نمي‌انجامد، بلكه كمال بازگشت به مقام الهي و جايگاه برتري است كه خداوند از آن به خليفه‌اللهي نام برده است.

رييس دفتر رييس‌جمهور موضوع مديريت را در روند كمال انسان مورد تأكيد قرار داد و گفت: اينكه روندي اتخاذ و اجرا شود كه انسان به كمال برسد نيازمند تدبير و مديريت درست است، ضمن اينكه مديريت عالم طبعا نيازمند اشراف كامل است و از درون امكان‌پذير نيست و اشراف كامل به عالم هستي نيز نيازمند علم است و كسي حق و صلاحيت مديريت دارد كه بر جريان مديريت عالم، مشرف باشد و اين مختص انسان‌هاي كامل است و مديريت الهي هم از طريق انسان كامل به درون جامعه وارد مي‌شود.

مشايي تصريح كرد: نظام مديريت ولايت از اين جهت مطرح است كه نسبت به عالم هستي اشراف و علم دارد.

وي گفت: انتظار بشريت آن است كه جامعه انساني در نهايت، تحت تدبير الهي و انسان كامل قرار بگيرد و بي ترديد جامعه الهي با مديريت انسان كامل تحقق پيدا خواهد كرد و اين موضوع قطعا اتفاق خواهد افتاد.

رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به اينكه انتظار فرج را افضل‌الاعمال دانسته‌اند، اظهار داشت: اين موضوع نشان مي‌دهد كه در يك عمل با فضيلت قبل از هر چيز معرفتي نهفته است.

رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به اينكه اگر كسي فلسفه غيبت را بداند، به فلسفه ظهور پي خواهد برد، گفت: فلسفه غيبت اين است كه در تاريخ كارها به آن ميزان كه بايد انجام نشده است و شياطين از تحقق آن جلوگيري كرده و فرصت رسيدن به اهداف را نداده‌اند از اين رو با يك تأخير تاريخي در جامعه مواجه هستيم.

وي تصريح كرد: جامعه‌اي كه بنا بود به امام تحويل داده شود، جامعه‌اي در سطح بالاتر بود اما به واسطه مانع‌تراشي شياطين شرايط چنين جامعه‌اي فراهم نشد از اين رو كار امام در دوران غيبت اين است كه اتفاقاتي كه مانع از مديريت‌شان بوده را اصلاح و سطح جامعه را به جايي كه از ابتدا مقرر بود، ارتقاء دهد.

رييس دفتر رييس‌جمهور تصريح كرد: شناخت زمانه ظهور امام جزء الزامات منتظر بودن است. انتظار يك روحيه است اما بايد از جنس اقدام و عمل باشد. كسي كه فرآيند را نشناسد نمي‌تواند مأموريت‌هاي دوران ظهور را هم به درستي انجام دهد.

وي تصريح كرد: مأموريت دولت انتظار آن است كه با درك اين حقيقت مهم، اساسي و بنيادي تشخيص دهد كه منطق جامعه‌اي كه قرار است امام عصر(عج) آن را رهبري كند و ولايتش بر كل دنيا مستقر شود، چگونه است.

‌مشايي خاطرنشان كرد: منطق جمهوري اسلامي ايران اگر جهاني است كه هست و امام راحل و رهبري عزيز انقلاب بر جهاني بودن آن تأكيد دارند به خاطر اين است كه منطق مكتب اهل بيت(ع) و مكتب مهدوي جهاني است، لذا ما نيز بايد جهاني بينديشيم و عمل كنيم.

رييس دفتر رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: از مهم‌ترين كارهايي كه دولت جمهوري اسلامي بايد انجام گيرد حضور فعال در اصلي‌ترين مسائل بين‌المللي براي تحقق جامعه جهاني است.

وي گفت: عده‌اي در دنيا، جامعه جهاني را بسته نگه داشته‌اند و اين مانع از شكوفايي استعدادهاي انسان است، از اين‌رو بايد در تحولات جهاني حضور فعالانه داشته باشيم و از هر وسيله و اقدامي كه بتواند انسان‌ها را گرد هم جمع كند و به اتحاد بين جوامع جهاني در راستاي منافع مشترك بشريت منجر شود، استفاده كنيم. در اين زمينه نوروز به عنوان يكي از ظرفيت‌هاي ملت ايران از اهداف متعالي و جهاني برخوردار بوده و همه ملت‌ها نسبت به آن تعلق خاطر دارند.

‌مشايي افزود: نوروز روز توجه انسان به خداوند است و از آن جهت اهميت دارد كه انسان دوره جديدي را در حيات خود تجربه مي‌كند و از اين ظرفيت برخوردار است كه انسان‌ها را با اهداف بلند انساني گرد هم آورد.

رييس دفتر رييس‌جمهور تصريح كرد: اگر جامعه جهاني دست به دست هم در مسير منافع عمومي ملت‌ها دور هم جمع شوند، اين در راستاي ظهور است و در اين راستا مطرح شدن نام ايران در جهان در حقيقت معرفي نام اسلام ناب به جهانيان است و شرايط را براي ستمگران و زورگويان تنگ‌تر و سخت‌تر مي‌كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
1
باز این حرف زد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
0
شاید ایشان نماینده خدا در ایام نوروز باشند.
نظرات بینندگان