arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

مرگ متجاوز فراری در تعقیب‌وگریز پلیسی

سارقی که بعد از ورود به خانه‌ها به زنان جوان تعرض و سپس اقدام به سرقت می‌کرد، در جریان تعقیب‌وگریز پلیسی با شلیک گلوله توسط مأموران کشته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش شرق، سرقت از خانه‌ای در طبقه اول یک مجتمع مسکونی در شرق تهران روز ١٣ مرداد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری گلبرگ اعلام شد.
 
شاکی که زنی جوان بود، بعد از حضور مأموران کلانتری در محل، عنوان کرد: «سارق از طریق بالکن وارد خانه شد و علاوه بر سرقت وجوه نقد و طلا و جواهرات، قصد آزارواذیت مرا داشت. او مرا در کمد دیواری حبس کرد و پس از سرقت، از محل متواری شد».
 
کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ بعد از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مقرون به آزار و اذیت» رسیدگی به آن را برعهده گرفتند.
 
شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٤ روز حادثه در حال استراحت در خانه بودم که ناگهان جوانی قدبلند با چهره‌ای نسبتا سیاه از طریق بالکن وارد خانه شد. درحالی‌که در منزل تنها بودم، این جوان با تهدید شوکر و چاقو به سمتم آمد. متوجه شدم قصد آزارواذیت مرا دارد به همین علت با او درگیر شدم. این جوان درحالی‌که من را به‌شدت مورد ضرب‌وشتم قرار می‌داد، به‌زور مرا داخل کمد دیواری یکی از اتاق‌ها حبس کرد. پس از دقایقی، موفق شدم با فشار در کمد را باز کنم. در همین زمان، آن جوان از طریق بالکن فرار کرد. بسیار ترسیده بودم به‌گونه‌ای که قادر به انجام هیچ کاری نبودم. پس از گذشت مدت کوتاهی، در وارسی وسایل خانه متوجه شدم لپ‌تاپ، تبلت، گوشی تلفن‌همراه، وجوه نقد و طلا و جواهراتم، همگی سرقت شده‌اند».
 
سه شاکی دیگر در ادامه رسیدگی به پرونده، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. در تمامی پرونده‌ها، متهم در ساعات اداری روز از طریق بالکن طبقه اول مجتمع‌های مسکونی وارد منازل شده و علاوه بر سرقت، اقدام به آزارواذیت شکات کرده بود.
 
یکی از شکات جدید در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٨:٣٠ روز ٢٢ مرداد پس از خروج همسر و دخترم از منزل قصد استراحت داشتم که ناگهان مردی قدبلند از طریق بالکن طبقه اول وارد خانه شد. قصد داشتم به حضور وی اعتراض کنم که ناگهان به سمتم حمله‌ور شد و مرا به زمین کوبید. آن زمان بود که متوجه شدم این شخص قصد آزارواذیت مرا دارد. او درادامه با تهدید شوکر و چاقو مرا مورد آزار قرار داد.
 
این شخص با سرقت طلا و جواهرات و پول‌های داخل خانه، به‌سرعت از طریق پنجره داخل بالکن از محل متواری شد».تحقیقات دراین‌باره با توجه به حساسیت موضوع، گسترش یافت و کارآگاهان با انجام سلسله‌اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل با شش فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرائم مختلف «سرقت منزل»، «حمل و نگهداری غیرقانونی سلاح جنگی» و «مواد مخدر» به نام «حمید. ف» (٣٢ساله) شدند. این فرد گوشی‌های تلفن‌همراه و طلا و جواهرات سرقت‌شده از شکات را فروخته بود.
 
 با شناسایی مخفیگاه حمید در منطقه تهرانپارس، وی چند روز پیش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل اما هیچ‌کدام از شکات وی را نشناختند. در ادامه رسیدگی به پرونده و در شرایطی که حمید در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از سرقتی‌بودن طلا و جواهرات و گوشی‌های تلفن‌همراه شکات شده بود، سرانجام لب به اعتراف گشود و به مشارکت در انجام سرقت‌ها با یکی دیگر از مجرمان سابقه‌دار منزل به نام «محمـد. الف» (٣٢ساله) اقرار کرد.
 
حمید در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «در زمان سرقت، من در ماشین منتظر محمد می‌ماندم و از محل مراقبت می‌کردم. محمد نیز با شناسایی محل‌های سرقت در طبقات اول مجتمع‌های مسکونی به‌تنهایی وارد خانه‌ها می‌شد و دزدی‌ها را انجام می‌داد».
 
با شناسایی محمد، تصاویر وی از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی استخراج شد و این‌بار تمامی شکات پرونده این مجرم سابقه‌دار را مورد شناسایی قرار دادند. سپس پلیس نشانی مخفیگاه و محل‌های تردد «محمد» را در پردیس، جاده دماوند، بومهن و رودهن، به دست آورد. کارآگاهان در این مرحله اطلاع پیدا کردند متهم با خودرو پژو پرشیا خاکستری در حال تردد است. آنها با شناسایی خودرو و محل تردد متهم در بزرگراه تهران – پردیس، این بزرگراه را تحت مراقبت‌های پلیسی قرار دادند تا اینکه سارق حرفه‌ای در زمان تردد در بزرگراه مورد شناسایی قرار گرفت.
 
کارآگاهان قصد داشتند «محمد» را در محل عوارضی دستگیر کنند، اما وی با اطلاع از حضور پلیس در محل، به صورت ناگهانی تغییر مسیر داد و در مسیر خلاف حرکت خودروهای عبوری به سمت تهران اقدام به فرار کرد. به‌این‌ترتیب، تعقیب‌وگریز میان کارآگاهان و متهم در مسیر خلاف حرکت خودروهای عبوری در بزرگراه آغاز شد و محمد بدون توجه به دستور ایست و شلیک تیرهای هوایی، همچنان به فرار خود ادامه داد تا اینکه مأموران چند گلوله به لاستیک پژو شلیک کردند اما با وجود توقف خودرو، متهم همچنان قصد داشت به صورت پیاده از محل متواری شود.
 
 کارآگاهان برای متوقف‌کردن متهم، چند تیر هوایی دیگر شلیک کردند اما او بدون توجه به دستور ایست و شلیک تیرهای هوایی قصد داشت تا ضمن عبور از عرض بزرگراه و رفتن به سمت جاده قدیم دماوند، به سمت منطقه خرم‌دشت متواری شود. سرانجام در زمان عبور متهم از موانع سیمانی پیش‌بینی‌شده در وسط بزرگراه، وی هدف گلوله کارآگاهان قرار گرفت و از ناحیه ران پا مجروح شد. با توجه به اصابت گلوله به ناحیه سفید ران و به علت خون‌ریزی شدید، با وجود حضور تیم اورژانس در محل و انتقال متهم به بیمارستان، «محمد» فوت کرد.
 
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «دیگر متهم پرونده، با قرار قانونی صادره از سوی مقام قضائی و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی توسط متهمان پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».
نظرات بینندگان