arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

ادعای شوراي همكاري خليج فارس در مورد ایران

وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در نشست اضطراري روز يكشنبه خود در رياض مدعي دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي عضو شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در نشست اضطراري روز يكشنبه خود در رياض مدعي دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي عضو شدند.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از ایسنا، در بيانيه پاياني اين نشست كه در ساعات پاياني يكشنبه‌ شب صادر شد، آنچه "دخالت آشكار ايران" در امور داخلي كشورهاي عضو به ويژه كويت ناميده شد، محكوم شده است.

آنها با بيان ادعاي واهي "فعاليت يك شبكه جاسوسي ايراني در كويت" مدعي شدند كه وجود اين شبكه با هدف ضربه زدن به امنيت و ثبات كشور است.

اين ادعا در حالي مطرح مي‌شود كه يك مقام آگاه در وزارت امور خارجه كشورمان اين ادعاها را كذب و بي اساس خواند و گفت: اين موضوع هيچ گونه ارتباطي با جمهوري اسلامي ايران يا اعضاي سفارت كشورمان نداشته و انتساب چنين ادعايي به ايران از سوي دستگاه قضايي كويت غير مسئولانه است.

وي افزود: به هنگام طرح ادعاي كشف اين شبكه در سال گذشته نيز وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران شديداً اعتراض كرد و متعاقباً مسئولان كويتي هرگونه ارتباط موضوع را با ايران تكذيب كردند.

به گفته اين مقام آگاه طرح مجدد اين موضوع پس از گذشت يك سال سوال برانگيز بوده و متضمن اهداف خاصي است.

همچنين وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در اين بيانيه با وجود آنكه نيروهاي خارجي ديگر كشورها در بحرين موجبات كشتار و آزار مردم اين سرزمين را فراهم مي‌كنند به وجود اين نيروها كه تحت عنوان نيروهاي "سپر الجزيره" در بحرين شناخته مي‌شوند، مشروعيت بخشيده و گروه‌هاي راستگرا را به گفتمان سياسي دعوت كردند.

در اين بيانيه با اشاره به كفايت و توانايي دستگاه‌هاي امنيتي كويت و پشتيباني كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) براي انجام تمامي اقدامات در حمايت از امنيت ملي كويت از بازگشت امنيت و ثبات به بحرين استقبال و بيان شد كه پادشاهي بحرين قدرت و درايت لازم را براي تعامل با مسائل داخلي و تحولات و خواسته‌هاي (مردمي) دارد.

اين بيانيه در ادامه ايران را به آنچه "دست كشيدن از سياست‌هاي خصمانه، پايبندي كامل به اصول حسن همجواري و احترام متقابل "مي‌خواند، دعوت كرد.
نظرات بینندگان