arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

مواد معحجزه گر برای پرپشت کردن مو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حقیقت این است که هیچ چیزی بیشتر از کم پشت شدن موها به اعتماد به نفس آدم لطمه نمی‌زند، مخصوصا برای مردان که مستعد طاسی هستند. در حالیکه صدها محصول مو وجود دارد که برای بازگرداندن حجم و بلندی مو بکار می‌روند، اما مواد کاملا طبیعی بهتر از آنها هستند. 
 
ما چند درمان خانگی معرفی می‌کنیم که ضخامت، بلندی و رشد مو را افزایش می‌دهد. 
 
عصاره‌ پیاز قرمز  
 
پیاز، حاوی سولفور است، ترکیبی که تولید بافت‌های کلاژن را افزایش می‌دهد. کلاژن، یک ماده‌ی ضروری برای رشد مو است. اما با بالا رفتن سن، سطح کلاژن به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. عصاره‌ پیاز، کلاژن را به بدن باز می‌گرداند و به رشد مجدد موها کمک می‌کند. یک مزیت دیگر: عصاره‌ پیاز، موها را هم براق می‌کند. 
 
به منظور استفاده از پیاز قرمز برای رشد مو، ۲ یا ۴ عدد پیاز بردارید. پیازها را پوست بکنید و رنده کنید تا آب بیفتند. پیازهای رنده شده را در یک پارچه‌ کتان قرار دهید و دو طرف آنرا گره بزنید. حالا این عصاره را روی پوست سرتان مالش دهید. روی جاهای بدون مو تمرکز کنید و سپس بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند. 
 
عصاره‌ سیب زمینی  
 
عصاره‌ سیب زمینی، یک درمان موثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. این گیاه ریشه‌ای دارای ویتامین‌های C، B و A بوده، و از مو در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می‌کند. همچنین با تزریق ویتامین‌ها به هر تار مو، درخشش را به موهایتان باز می‌گرداند. 
 
بمنظور استفاده از عصاره‌ سیب زمینی بعنوان درمانی برای طاسی، ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی‌های رنده شده را در یک پارچه‌ کتان جمع کنید و دو طرف آنرا ببندید. پارچه‌ کتان را روی موهای کم پشت مالش دهید و بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با یک شامپوی سرشار از مواد مغذی، سرتان را بشویید. همچنین می‌توانید سیب زمینی‌های رنده شده را با زرده‌ تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیما روی پوست سر خشک بمالید. 
 
سفیده‌ تخم مرغ  
 
تخم مرغ‌های تازه، سرشار از پروتئین با کیفیت بالا هستند. یک ماسک سفیده‌ تخم مرغ، ضخامت موها را باز می‌گرداند و به رشد مو سرعت می‌بخشد. بمنظور استفاده از سفیده‌ تخم مرغ بعنوان یک درمان مو، سفیده‌های تخم مرغ را در یک کاسه بهم بزنید. اجازه دهید که سفیده‌ تخم مرغ حداقل بمدت یکساعت در دمای اتاق بماند. 
 
می‌توانید از سفیده‌ تخم مرغ به تنهایی استفاده کنید یا برای افزایش قدرت موهایتان به سفیده‌ تخم مرغ، عسل و روغن زیتون اضافه کنید. این ماسک را روی پوست سر خشک بمالید و بگذارید حداقل بمدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس سرتان را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید. 
 
سرکه‌ سیب  

سرکه‌ سیب به غیر از بازگرداندن PH طبیعی پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک خواهد کرد، رشد مو را افزایش می‌دهد و تجمع مواد را روی هر تار مو از بین می‌برد. برای استفاده از سرکه‌ سیب، قسمت‌های مساوی آب و سرکه‌ سیب را در یک کاسه‌ تمیز بریزید. 
 
بعد از شستن موهایتان با شامپو، با این مخلوط موها را آبکشی کنید. اگر بوی آن برایتان ناخوشایند است، می‌توانید برای پنهان کردن بوی آن، اسانس مورد علاقه‌تان را اضافه کنید. بعد از این کار، دیگر موها را آبکشی نکنید.  

آلوئه ورا
 
آلوئه ورا از قدیم برای افزایش ضخامت و طول مو مورد استفاده قرار می‌گرفت. آلوئه ورا حاوی ترکیبات گیاهی تسکین دهنده است که فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. همچنین موی نواحی کم موی پوست سر را ضخیم می‌کند. 
 
به منظور استفاده از آلوئه ورا برای بازگرداندن حجم مو، ژل را از گیاه آلوئه ورا جدا کنید. ژل تازه را روی پوست سر بمالید و بگذارید حداقل بمدت ۲۰ دقیقه بماند. اگر می‌توانید بوی گیاهی ژل آلوئه ورای تازه را تحمل کنید، دیگر آن را نشویید. اگر نمی‌توانید، اول ژل را با آب ولرم بشویید، و سپس از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. 
نظرات بینندگان