arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴

خبرهای منفی آزمایشات "کرونا ویروس" حجاج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت با اعلام اینکه 21 نفر از حجاج مشکل تنفسی داشتند، از منفی بودن تست آزمایش "کرونا ویروس" حجاج خبر داد و گفت: جای هیچ نگرانی از بابت ویروس کرونا وجود ندارد  سید حسن هاشمی با اشاره به اینکه با اعلام اینکه 21 نفر از حجاج مشکل تنفسی داشتند، اظهار کرد: تست آزمایش همه آنها در زمینه کرونا‌ ویروس منفی بوده است و جای هیچ نگرانی از بابت ویروس کرونا وجود ندارد و اکثر قریب به اتفاق مصدومان در شرایط مطلوب به سر می‌برند و تا فردا مرخص خواهند شد.

وی افزود: از میان مصدومان ایرانی فاجعه منا فقط یک نفر در مکه مانده است که امشب به تهران اعزام می‌شود و کسانی هم که در حال حاضر در بیمارستان شهدای یافت‌آباد بستری شدند، رو به بهبود هستند و فقط دو نفر از آنها به خدمات بیشتر نیاز دارند که متخصصان بیمارستان در حال خدمات‌رسانی به آنها هستند. همچنین مصدومان ساکن سایر شهرها نیز به زودی به شهر محل اقامت خود منتقل می‌شوند.

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی گفت: در مجموع 21 نفر از زائران ایرانی مشکل تنفسی داشتند و مشکوک به کرونا ویروس بودند که برای رعایت احتیاط بستری شدند که خوشبختانه با توجه به آزمایشات انجام شده هیچکدام از آنها به این ویروس آلوده نبودند و تست همه آنها منفی بوده است و همکاران بنده در حال انجام مقدمات ترخیص آنها هستند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در کشور از بابت کرونا ویروس وجود ندارد. ضمن آنکه همکاران بنده تمهیدات لازم برای بازگشت سایر حجاج به کشور را نیز در مبادی ورودی کشور اتخاذ کردند. همچنین همه بیمارانی که از مکه به تهران منتقل شدند در این بیمارستان بستری شدند که امکانات خوبی برای رسیدگی و اقدامات لازم در آن تدارک دیده شده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان