arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴

معمای تویوتاهای داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه "ای.بی.سی" آمریکا به نقل از منابع دولتی گزارش داد، واشنگتن با نگرانی شاهد افزایش تعداد خودروهای تویوتا است که در اختیار گروه داعش قرار می گیرد و این مساله در فیلم های ویدئویی تبلیغاتی که داعش پخش می کند، مشخص است.

تویوتا که دومین تولید کننده بزرگ خودرو در سطح جهان است، اعلام کرده است که درباره علت این پدیده اطلاعی ندارد؛ اما از تحقیقی که بخش مبارزه با حمایت مالی از تروریسم دروزارت خزانه داری آمریکا انجام می دهد، حمایت می کند شرکت تویوتا خاطرنشان کرده است که اطلاعاتی را درباره سلسله مراحل وارد کردن خودرو به خاورمیانه و تدابیر امنیتی برای جلوگیری از افتادن خودروها به دست عناصر خطرناک برای استفاده ازآن در فعالیت های نظامی یا تروریستی، دراختیار وزارت خزانه داری آمریکا قرار داده است. اما این شرکت اصرار دارد که از بررسی وضعیت خودروهایی که سرقت شده اند یا دوباره توسط واسطه هایی که با این شرکت ارتباطی ندارند، به فروش رفته اند، ناتوان است.
شرکت تویوتا همچنین اعلام کرده است بسیاری از خودروهایی که در فیلم های داعش وجود دارد ، مدل جدید نیستند. "مارك ولاس" سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و کارشناس مبارزه با تروریسم به شبکه ای .بی.سی گفته است که متاسفانه ، استفاده داعش از خودروهای مدل "تويوتا لندكروز" و"تويوتا هايلوكس" در فعالیت های تروریستی و فعالیت های دیگر باعث شده است که اینگونه به نظر بیاید این خودروها، مارک داعش را دارند.

نظرات بینندگان