arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

خط و نشان تاج برای فوتبالیست ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هرچند که انتشار قرارداد بازیکنان اتفاق خوبی است که در 2 سال گذشته سازمان لیگ این کار را انجام داده است اما این موضوع مشکلاتی را برای بازیکنان به وجود آورده است. بازیکنان مجبور هستند مالیات پولی را پرداخت کنند که بخش عمده‌ای از آن را دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل این موضوع واکنش‌هایی را در بین بازیکنان لیگ برتری به همراه داشته است. انتشار قرارداد بازیکنان از فسادهایی که در این باره وجود دارد کم می‌کند.

مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در این باره می‌گوید: ماه گذشته بود که علی کریمی به سازمان لیگ آمد و بحث جالبی را مطرح کرد. او عنوان کرد که بازیکنان در پایان فصل مجبور هستند مالیات پولی را پرداخت کنند که بخش بزرگی از آن را دریافت نکرده‌اند. به نظر من حرف‌های کریمی کاملا منطقی بود چون اجرای این قانون در حق بازیکنان اجحاف بزرگی است. دیده شده که بازیکن مجبور شده که بیشتر از پولی که گرفته مالیات پرداخت کند و ما باید کاری کنیم که به بازیکنان فشار نیاید. به هرحال تمام بازیکنان لیگ برتری مشکلاتی دارند که ما تلاش می‌کنیم مسائل آنهارا حل کنیم.

او ادامه داد: ما داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در پایان فصل مبلغ دریافتی قرارداد بازیکنان را هم منتشر کنیم تا همه متوجه بشوند آنهایی که قراردادهای بالا می بندند واقعا چقدر از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند. در این صورت به بازیکنان هم فشار نمی‌آید و ضمن این که باشگاه‌های بدهکار هم مشخص می‌شوند. اگر این کار به درستی انجام بشود مردم متوجه می‌شوند که هر باشگاه در طول یک سال چقدر به بازیکنان خود بدهکار شده است و این موضوع باعث شفاف سازی بیشتر می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا اداره مالیات قرارداد منتشر شده از سوی سازمان لیگ را قبول می‌کند یا نه هم گفت: ما اعتقاد داریم در چند سال گذشته کمی در حق بازیکنان اجحاف شده است. اداره مالیات معمولا بر طبق مبلغ قرارداد آنها مالیات را تعیین می‌کند ولی ما در پایان فصل رونوشتی از دریافتی بازیکنان را به آنها می‌دهیم تا بازیکنان بابت پولی که نگرفته‌اند مجبور نشوند مالیات پرداخت کنند. مستنداتی به اداره مالیات می‌دهیم تا بازیکنان برطبق دریافتی‌ها مالیات بدهند.

منبع: نسیم
نظرات بینندگان