arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

75 درصد بیکاران تحصیلکرده‌اند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: بیش از 75 درصد بیکاران را قشر تحصیلکرده تشکیل می‌دهند که امیدی به یافتن شغل مناسب ندارند.
 
ابوالفضل فتح اللهی در گفت وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: بخش اعظمی از بیکاران کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که از آنها با عنوان کارجو نام برده می‌شود ولی به دلیل عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار امیدی به یافتن شغل مناسب خود ندارند.
 
وی گفت: در حال حاضر بیشترین مشکل اشتغال در صنایع خودروسازی است و واحدهای قطعه‌سازی در تمام استانها دچار مشکل شده‌اند به نحوی که با ادامه این وضعیت رکود در تولید و افزایش بیکاری را شاهد خواهیم بود.
 
این مقام مسئول کارگری خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور هنوز در رکود است و این رکود تا به آنجا پیش رفته که کاهش تورم در گذشته که با سرعت قابل توجهی صورت می گرفت اکنون سرعتش گرفته شده است لذا دولت باید یک وضعیت انبساطی در اقتصاد ایجاد کند.
 
به اعتقاد فتح اللهی هنوز در بازار کار و سرمایه اتفاق مهمی روی نداده که موجبات اشتغال نیروهای کار را فراهم کند و وضعیت اشتغال نسبت به سنوات قبل بهتر نشده است.
 
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور افزود: در حال حاضر بسیاری از صنایع در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند و بعضا به فکر تعطیلی و کم کردن شیفت‌های کاری خود هستند.
 
وی دلیل این امر را عدم ثبات بازار نفت دانست و افزود: کاهش مداوم قیمت نفت در بسیاری از بازارهای کشور از جمله بازار کار تاثیرگذار بوده و در بازار ارز کشور هم گشایشی یه وجود نیامده است.
 
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، آزاد کردن سپرده‌گذاری‌های در اختیار دولت را در گسترش سرمایه‌گذاری‌ها موثر خواند و افزود: اگر دولت این سپرده‌ها را در بخش های تولید و صنعت آزاد کند و به بخش های خصوصی و بنگاههای تولیدی تزریق کند باعث گسترش سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی می‌شود ولی متاسفانه تمام هم و غم دولت در حال حاضر پرداخت به موقع یارانه‌ها شده است.
 
وی با بیان اینکه تحریم‌ها همچنان پابرجا است، خاطرنشان کرد: زمانی که تحریم‌ها برداشته شود و بازار کار تحرک لازم را به دست آورد می‌توان در مورد اشتغال کارجویان صحبت کرد.
منبع: ایسنا

نظرات بینندگان