arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

سردار شهید حسین همدانی از محل وداع با پیکرش می‌گوید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«حسینیه ثارالله» سپاه انصارالحسین همدان محلی است که قرار شده مردم استان همدان و همرزمان شهید حاج حسین همدانی با پیکرش وداع کنند.
 
سردار شهید حاج حسین همدانی در آئین رونمایی و نقد کتاب «فقط غلامِ حسین باش» در سازمان هنری رسانه‌ای اوج درباره شکل گیری حسینه ثارالله گفته است:«حسینیه ثارالله در همدان با همکاری دوستان و رزمندگان شکل گرفت و در آن اوایل از یک اتاق شروع شد و در ایام محرم و صفر در یک تعمیرگاه حسینیه دایر می‌شد و حال و هوای این حسینیه که ناشی از حضور رزمندگان و بچه‌های جبهه در آن بود موجب شد که حسینیه در همدان معروف شود.
 
بعدها هم که ما خواستیم برای جای حسینیه فکری بکنیم بسیاری از رزمندگان،جانبازان و خانواده‌های شهدا گفتند ما و شهدای ما در این حسینیه خاطره‌ها دارند.
 
این حسینیه در روزهای نخست جنگ تشکیل شد. آن زمان به دلیل تحرکات نیروهای ضدانقلابی و کمونیست، بچه‌های انقلابی و مذهبی بسیار ترور می‌شدند و اگر کسی در محفلی مذهبی وجود داشت جانش به خطر می‌افتاد. »
 
پس از پایان جنگ تحمیلی در ایام دهه محرم و شهادت سیدالشهدا (ع) حاج حسین همدانی با فروتنی همواره دم در ورودی این حسینیه می‌ایستاد و از عزاداران حسینی استقبال و میزبانی می‌کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان