arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

برای مبارزه با زمین خواری در گیلان چه کرده اید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با هرگونه تخلف، تصرف و زمین خواری اراضی ملی و منابع طبیعی این استان برخورد قاطع و جدی خواهیم کرد و آرامش را از زمین‌خواران سلب می‌کنیم. اما متأسفانه برخی راهنمایی‌ها و همکاری‌ها در ادارات با زمین‌خواران موجب تشدید زمین‌خواری در گیلان شده است و با اداراتی که در تسهیل وقوع جرم در استان کمک می‌کنند برخورد قانونی صورت می گیرد.
 
یکی از دغدغه‌های ما مقابله جدی با زمین‌خواری است و مقام معظم رهبری در فرمایشات اسفندماه گذشته حجت را بر همه تمام کردند و باید همه به این فرمان معظم‌له به بهترین وجه لبیک بگوییم.
 
به گزارش تابناک گیلان، همه آنچه در بالا عنوان شد فقط گوشه ای از خط و نشان های مسئولان گیلانی در برخورد با پدیده زمین خواری در این استان است؛ اما اینکه چقدر دستگاه های ذیربط در مبارزه با این آفت بزرگ موفق بوده اند و یا اصلا موفقیتی داشته اند یا خیر را مردم بهتر می توانند قضاوت کنند.
 
مسئله زمین خواری چند سالی است که نفس جنگل های منطقه را بریده و در چند دهه اخیر به دلیل رشد سریع جمعیت، مناطق وسیعی از جنگل‌ها در گلستان تخریب شده و به زمین‌های زراعی تبدیل شده اند.
 
این مسئله آنقدر بالا گرفت که کمال‌الدین پیرموذن در صحن علنی مجلس با صدای بلند فریاد زده و نعیمی‌رز را به دزدی متهم کرد و صفر نعیمی‌رز نیز با در دست داشتن برگه‌هایی، اعلام می‌کرد که که سند زمین‌خواری بستگان پیرموذن را در اختیار دارد که نماینده آستارا اظهار کرد: نماينده فعلي آستارا در ادعاهاي خود برادر كوچك من مهدي و و همسر خواهران آقاي نوعي اقدم را متهم كرده است؛ در حالي كه برادر من اصلا چنين فعاليت هاي ندارد و آقاي نوعي اقدم نيز گفته است كه من چنين خواهراني با اسامي پريا و نسيم ندارم و اين سندسازي ها جعلي است و به محض اينكه از سفر برگردم از نماينده آستارا و ادعاهاي كذب او شكايت مي كنم.
 
در این گزارش تنها به گوشه ای از کشمکش های موجود در خصوص این پدیده شوم اشاره کردیم.
 
محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به تخلفات ساخت و ساز و زمین خواری در روستاها، گفت: هرکجا پیرامون شهرهای بزرگ و کلان شهرها موقعیتی به عنوان سکونتگاه خوابگاهی یا نقطه خوش آب و هوایی برای گذران ایام آخر هفته وجود دارد، تخلف هم انجام می شود.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اعلام اینکه روستاهای خوش آب و هوا در تمام کشور در معرض تخلفات و زمین خواری قرار دارند، ادامه داد: در مسیر اسالم به خلخال ساخت و سازهای گسترده ای اتفاق افتاده است، همچنین در برخی روستاهای پیرامونی تهران مانند روستاهای شمیران و استان البرز زمین خواری زیادی داریم.
 
شاملو با اعلام اینکه منطقه گردنه حیران در حدفاصل دو استان قرار دارد و به آن بی توجهی شد، گفت: هر چند تعداد ساخت و سازها زیاد نیست اما حجم تخلفات در این منطقه بسیار بالا است که باید با این تخلفات برخورد شود تا دیگر تکرار نشود.
 
وی در خصوص اینکه برخی افراد که شروع کننده زمین خواری در این مناطق هستند، با پشتوانه این کار را انجام می دهند، افزود: افراد بانفوذ دولتی که تصور می‌کنند حاشیه امنی دارند، شروع کننده تخلفات هستند و بعد هم افراد دیگر وارد می‌شوند.
نظرات بینندگان