arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

احمد خاتمی:شعار مرگ بر آمریکا پس از تثبیت برجام نیز باقی می‌ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت ماه محرم که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، مبلغان را سفیران نور، معنویت و عشق به خداوند برشمرد و اظهار کرد: ماه محرم و صفر فرصت طلایی برای نشر دین است و شما مبلغان علمداران دین و سرداران این عرصه هستید.

وی در ادامه به تشریح ماموریت‌ها و رسالت روحانیون در عصر حاضر پرداخت و افزود: تحکیم عقاید، بیان سبک زندگی دینی و دفاع از انقلاب اسلامی سه ماموریت اصلی و اساسی مبلغان و تمام روحانیون است.

امام جمعه تهران با بیان اینکه دشمنان با تهاجم فرهنگی بنیان نظام را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد: دشمن مبانی اعتقادی و خداباوری ما را هدف قرار داده است که باید این مبانی چه آنهایی که اصول دین می‌نامیم، همچون توحید، معاد، نبوت و... و چه آنهایی که اصول مذهب می‌نامیم همچون توسل، شفاعت، زیارت، ولایت و... را بسیار سخت و محکم پاسداری کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیان سبک زندگی دینی به عنوان دومین ماموریت مبلغان باید در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و... مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: باید نیاز منطقه اعزام شده برای تبلیغ در نظر گرفته شود تا سبک زندگی مرتبط با فرهنگ آن منطقه بیان شود.

هجوم شبکه‌های بیگاه برای تغییر سبک زندگی

امام جمعه تهران هجوم شبکه‌های بیگانه برای تغییر سبک زندگی دینی را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان از این اتفاق ابراز خوشحالی می‌کنند و می‌گویند در تهران حساسیت قبل وجود ندارد و روسری‌ها به جای اینکه بر سر باشد، بر گردن‌ها آویزان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما ماموریت داریم با استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغی محکم در این سنگر باشیم، اضافه کرد: منبر به عنوان رسانه‌ای افتخار آمیز یکی از این شیوه‌هاست که می‌تواند نقش فراوانی داشته باشد.

وی تبلیغ چهره به چهره را دیگر شیوه موثر در تبلیغ عنوان کرد و افزود: مبلغ باید فضایی ایجاد کند تا جوانان بتوانند مشکلات را بیان کرده و پاسخ خود را دریافت کنند.

آیت‌الله خاتمی موضوع خانواده را یکی از موضوعات مهم سبک زندگی دانست و بیان کرد: البته باید توجه داشت که به موضوعات دیگر نیز پرداخته شود نه آنچه که شاهد هستیم به صورتی که در تمامی برنامه‌های رسانه‌ای فقط به موضوع خانواده پرداخته می‌شود.

نفوذ فرهنگی خطرناک‌ترین نفوذ دشمن است

وی در خصوص ماموریت مبلغان در دفاع از انقلاب اسلامی گفت: برخی می‌گویند دوره انقلاب گذشته و به دوره حکومت رسیده‌ایم، رهبر معظم انقلاب این سخن را رد کردند و فرمودند انقلاب همچنان پابرجاست، زیرا دشمن هر لحظه به دنبال ضربه زدن به این نظام است؛ پس وظیفه ما دفاع از انقلاب و اسلام، قانون اساسی، ولی فقیه، خط نظام و دفاع از موضع‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب است که موضع ایشان همان موضع امام خمینی(ره) به شمار می‌رود.

امام جمعه تهران موضوع برجام را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: پس از مطرح شدن برجام، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف بر کلمه نفوذ دشمن تاکید داشتند که به نفوذ فرهنگی به عنوان خطرناک‌ترین نفوذ می‌توان اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن باید در دهه محرم به تبلیغ فرهنگ‌های ضروری و مورد نیاز مردم پرداخته شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به بیان 6 فرهنگ ضروری برای تبلیغ پرداخت و ابراز کرد: فرهنگ ایمان به وعده‌های الهی یکی از فرهنگ‌های ضروری است، به طور مثال خداوند در قرآن کریم می‌فرماید حریم نگه دارید تا خداوند برکاتش را بفرستد و یا تقوا و صبر داشته باشید تا از محسنان باشید.

وی اضافه کرد: این وعده‌های الهی را برای ایمن شدن نسل آینده برای مردم بازگو کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سخن مستند گفتن و سخن مستند شنیدن را فرهنگ دوم برشمرد و افزود: وظیفه ما در مقابل این فضای مجازی غیر قابل کنترل این است، بنابراین باید این فرهنگ را نهادینه کنیم تا به مطلبی مستند نرسیدیم، جایی بازگو نکنیم و سخنی را هم که می‌شنویم، ابتدا سند آن را پیگیر شویم تا هر کس هر سخنی را به زبان نیاورد.

امام جمعه تهران اضافه کرد: برخی به روزنامه‌ها استناد می‌کنند، در حالی که برخی سخنان روزنامه‌ها نیز مستند نیست.

خبرگزاری فارس یک خبرگزاری ارزشی است

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: دشمن می‌داند که خبرگزاری فارس یک خبرگزاری ارزشی است و از فعالیت بنده نیز آگاهی کامل دارد و بسیار روانشناسانه یک خبر کذب را از بنده و به نقل از این خبرگزاری منتشر می‌کنند.

وی فرهنگ نفرت از استکبار را سومین فرهنگ ضروری برشمرد و عنوان کرد: در راس نفرت از استکبار اعلام انزجار از آمریکاست و با وجود مطرح شدن برجام حتی پس از تثبیت آن باز هم نفرت از استکبار و شعار مرگ بر آمریکا بر قوت خود باقی خواهد ماند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنایات بحرین، یمن، سوریه و... بدون تردید با چراغ سبز آمریکا شکل می‌گیرد، تصریح کرد: ما با آمریکا آشتی نکرده و نخواهیم کرد؛ این جنایات و حمله آمریکا به 25 کشور باید برای مردم بازگو شود.

امام جمعه تهران ادامه داد: مطمئن باشید پس از تثبیت برجام باز هم آمریکایی‌ها توطئه‌ها را آغاز خواهند کرد، زیرا دین ندارند.

لزوم ترویج فرهنگ ولایتمداری

وی فرهنگ عاشورایی را به عنوان فرهنگ قرآنی و فرهنگ مقاومت و خستگی ناپذیری را چهارمین و پنجمین فرهنگ ضروری برای تبلیغ دانست و اظهار کرد: فرهنگ ولایت‌مداری به عنوان ششمین فرهنگ از اساسی‌ترین موضوعات است که باید در عمل خود را در مسیر ولایت قرار دهیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان در فتنه 88 می‌خواستند فرهنگ ولایت‌مداری را بشکنند اما خودشان شکستند، اضافه کرد: کربلا کانون این فرهنگ بود آنجا که شهدای کربلا در لحظه شهادت سفارش به پشتیبانی از امامشان می‌کردند.

استاد حوزه علمیه در پایان اشاره‌ای نیز به حادثه منا کرد و گفت: بدانید که محرم از عید قربان آغاز شد آن زمان که حجاج در منا با لب تشنه و با ذکر یا حسین و یا ابوالفضل جان دادند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان