arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

وزیر بهداشت:بیمارستان ویژه بانوان احداث می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چند وقت یک بار وزرای دولت به حضور مراجع می‌آیند و گزارشی را ارائه می‌کنند و ما نیز برای ارائه گزارشی در مورد حوادث حج امسال به حضور مراجع تقلید آمدیم تا مشکلاتی که در موضوع حج وجود دارد، برای آنها بیان کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه اجرای فریضه الهی و واجب شرعی برای همه مسلمانان گفت: باید با دید جامع به حج نگاه شود تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی برای حجاج نباشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اکنون همراهی خوبی در امر حج وجود دارد و شورای استفتائات می‌تواند در طول ماه‌های آینده کار کنند و مشکلاتی که وجود دارد می‌تواند از طریق روحانیون و مسئولان، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت،‌ وزارت بهداشت، هیئت پزشکی حج و هلال احمر  منعکس شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدارها مراجع تقلید ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان در خصوص جان باختگان این فاجعه بیان کردند، این بالاترین مقامی بوده که ممکن است نصیب انسان شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: همانطوری که خدا وعده داده است، اجر و پاداش با پروردگار است و شفاعت برای بستگان و نزدیکان آنها مورد قبول درگاه الهی واقع می‌شود و همانطوری که شاهد بودیم مراجع جانباختگان این واقعه را به عنوان شهید تلقی می‌کردند، البته شهدا در معرکه به شهادت می‌رسند ولی این افراد در میان شهدا هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آیت‌الله صافی گلپایگانی درباره احترام به بانوان در مراکز بهداشتی و درمانی تاکید داشتند، که این امر در برنامه وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: برخی از کشورهایی که اعتقادی به اسلام ندارند و برخی از کشورهای ایالات آمریکا، استرالیا و اروپا دارای بیمارستان ویژه بانوان هستند که در این زمینه حاضر هستیم، از بخش خصوصی حمایت کنیم تا در مرکز هر استانی به تدریج شاهد راه‌اندازی بیمارستان‌های بانوان باشیم و تمام ارائه‌کنندگان خدمات آن بانوان باشند، و این ظرفیت در حوزه پزشکی بانوان وجود دارد.

وی با اشاره به بیمارستان هزار تختخوابی قم گفت: بانک پاسارگاد زمین این بیمارستان را مشخص کرده که در آینده با آغاز عملیات اجرایی کار احداث این بیمارستان با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان