arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

بازگشت اصغرفرهادی به سینما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه سازنده فیلم، این روزها مشغول پیش تولید و انتخاب بازیگران فروشنده هستند.
برخلاف شایعات منتشر شده تاکنون حضور هیچ بازیگری در این فیلم قطعی نشده و گروه در پی فراخوان بازیگری همچنان مشغول دیدن ویدیوهای ارسالی شرکت کنندگان در این فراخوان هستند.
روابط عمومی فیلم فروشنده صفحه رسمی این فیلم در اینستاگرام را تنها مرجع رسمی و مورد تأیید اخبار اعلام کرد.
این صفحه با نام کاربری Forooshandeh.movie از امروز 19 مهر ماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

** فیلمبرداری مستند کمانچه در لرستان ادامه دارد
مستند کمانچه در لرستان از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی کیوان علیزاده کیانی است که در آن به کارکرد موسیقی نواحی و نقش این ساز در کار روستایی می پردازد.
کیانی در این فیلم مستند، ویژگی ساز کمانچه و تاثیر آن در لرستان را مورد بررسی قرار داده است. علاقه او به موسیقی نواحی و قدمت ساز کمانچه در لرستان، از انگیزه های اصلی وی برای پرداختن به این موضوع بوده است.
وی پبرامون مراحل پژوهش فیلم خود اظهار داشت: قبل از شروع کار، تحقیقاتی روی موسیقی نواحی داشتم و به طرح ساختاری مکتوب رسیدم؛ در واقع هر آنچه در ذهن داشتم را عینی کردم، اما پرداختن به موسیقی نواحی گستردگی های خاص خودش را دارد؛ به همین دلیل روی ساز کمانچه و نقش آن در استان لرستان متمرکز شدم.
به گفته وی موسیقی در استان لرستان قدمت زیادی دارد و از عصر مفرق با زندگی مردمان این ناحیه عجین بوده است. هرچند که هنر موسیقی در لرستان، در دوره هایی از تاریخ با وقفه روبرو می شود، اما در گذر زمان جایگاه سابق خود را به دست می آورد.
این کارگردان تصریح کرد: صدای کمانچه در لرستان کاربرد متفاوتی نسبت به شهرهای دیگر دارد. این نوع موسیقی برای کار است؛ یعنی زمان درو خرمن، شخم زدن زمین، عزاداری و عروسی و... مورد استفاده قرار می گیرد. حال در این مستند به دنبال پاسخ این پرسش هستم که ساز کمانچه که بیشتر از دهل و سرنا در لرستان طرفدار دارد، چگونه می تواند در شرایط فعلی کارکرد جدیدی پیدا کند.
بنا بر این گزارش، تاکنون 70 درصد تصویربرداری مستند کمانچه در لرستان به پایان رسیده است. عوامل این مستند نیز عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: کیوان علیزاده کیانی، محقق و مشاور کارگردان: سیامک موسوی، تصویربردار: محمدرضا حافظی، صدابردار: مجید بلورچی، مدیر تولید: اسماعیل پوررضا، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
منبع: ایرنا
برچسب ها: هنر ، کمانچه ، موسیقی ، سرنا
نظرات بینندگان