arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

تعیین وضعیت 65 حاجی مفقود توسط صلیب سرخ بین‌المللی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان هلال احمر با بیان اینکه در سال‌های آینده آموزش‌های لازم به حجاج با هدف جلوگیری از فجایعی مانند فاجعه منا داده می‌شود گفت که ارتباطاتی با صلیب سرخ بین المللی برای تعیین تکلیف افراد باقیمانده از فاجعه منا صورت گرفته است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز بعد از ظهر با حضور قشقاوی معاون پارلمانی وزیر خارجه و ضیایی رییس هلال احمر ایران در جریان اقدامات انجام شده بعد از فاجعه منا قرار گرفت.

قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه ضمن ارائه گزارشی از سفر به عربستان سعودی جهت پیگیری حادثه منا گفت: این امکان وجود داشت که عربستان در همان روزهای اول کلیه جان باختگان را دفن کند اما اعمال فشارهای مختلف مانع از این کار شد.

همچنین دکتر ضیایی رییس هلال احمر با ارائه گزارشی از سفر به عربستان جهت پیگیری حادثه منا گفت: هلال احمر طی سال‌های گذشته همواره خدماتی را به حجاج در مراسم حج کرده است که امسال نیز به روال گذشته آماده ارائه خدمت به حجاج بود.

به گفته وی نیروهای هلال احمر در حادثه منا توانستند حداقل 500 نفر اعم از ایرانی و غیر ایرانی را نجات دهند ولی باز هم ضعف مدیریت و عدم آمادگی نیروهای سعودی در رسیدگی به چنین حوادثی باعث تلفات زیاد در حادثه منا شد.

رییس هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر در صدد است که با توجه به تجربه منا آموزش های لازم را به حجاج، مسئولین کاروان‌ها و کادر هلال احمر در سال های آینده بدهد.

وی در ادامه گفت: ارتباطاتی با صلیب سرخ بین المللی برقرار شده است تا آن‌ها نیز برای تعیین تکلیف افراد باقیمانده از فاجعه منا یعنی 65 نفر فعال شوند.

همچنین در این جلسه کمیسیون امنیت به بررسی طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری به عنوان کمیسیون فرعی پرداخت و بعد از ارائه پیشنهادات اصلاحی، آن را به کمیسیون اصلی ارجاع داد.

بررسی لوایح موافقت‌نامه بین دو دولت ایران و جمهوری چک به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و موافقت نامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آبی زنده دریای خزر از دیگر موارد کاری کمیسیون امنیت به عنوان کمیسیون فرعی بود که به تصویب رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان