arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

نمره وزارت ورزش

وزارت‌ورزش يك وزارتخانه جديد است و سابقه آن فكر نمي‌كنم به 5-4 سال برسد در حالي كه وزارتخانه‌هايي مثل نفت، راه و آموزش و پرورش قديمي هستند كه ساختار آنها مشخص است و پرسابقه هستند و هر وزيري كه بيايد مي‌تواند براساس ساختارهاي معين و مشخص كار كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت‌ورزش يك وزارتخانه جديد است و سابقه آن فكر نمي‌كنم به 5-4 سال برسد در حالي كه وزارتخانه‌هايي مثل نفت، راه و آموزش و نمره وزارت ورزشپرورش قديمي هستند كه ساختار آنها مشخص است و پرسابقه هستند و هر وزيري كه بيايد مي‌تواند براساس ساختارهاي معين و مشخص كار كند.
 وزارت ورزش در وهله اول احتياج به ساختارسازي دارد يعني عباسي وزير قبلي و گودرزي وزير فعلي بايد می‌آمدند و يك وزارتخانه‌ای را می‌ساختند تا داراي ساختار شود كه در داخل يك سيستم معين و مشخص عملكرد درستي داشته باشد. خود ورزش در كشورهاي رو به رشد و در حال توسعه يك بحث بسيار خاص است يعني كمترين بودجه و توجه به اين ورزش می‌شود و بيشترين فساد را هم در خودش جا داده است. فسادي كه در ورزش هست در هيچ كدام از مناسبات اجتماعي ديگر وجود ندارد چون كمترين توجه به آن شده است و كمترين بودجه را در اختيار آن گذاشته‌اند و بودجه كم هم احتياج به كنترل و محافظت ندارد.
 در كشورهاي در حال توسعه هر جا كه كم بيايد از بودجه ورزش كم می‌كنند بنابراين به نظر من خيلي بي‌معرفتي است كه عباسي و گودرزي را با همان معياري كه براي وزيران ديگر داريم؛ بسنجيم. در مجموع گودرزي در اين مدت يك كارهايي كرده اما آن چيزي كه مشخصه اين وزارتخانه است و آن كند بودن است و كمك نگرفتن از همه نيروهاي جامعه است. وقتي آدم كندي را مي‌بيند و براي تسريع در كارها كمكي هم گرفته نمي‌شود و در عين حال بايد ساختارهاي نو هم ساخته شود به اين نتيجه مي‌رسيد ورزش در آخر مناسبات اجتماعي قرار گرفته است. به نظرم هر كسي مي‌خواهد به عنوان وزير در هر دولتي كار كند اولويت اول او بايد از بين بردن فساد باشد. با وجود فساد به هيچ وزارتخانه‌اي نمي‌شود نمره قبولي داد. در ورزش ما همچنان فساد هست. براي مبارزه با فساد در ورزش يك كارهايي شده اما اين كارها كارآمد نيستند و تمام آن نيروهايي كه فساد را در ورزش به وجود آورده‌اند همه آنها سركار هستند و فعال هم هستند پس بنابراين در عين حال كه من مي‌گويم وزارت‌ورزش خيلي كند حركت مي‌كند و در عين حال كه ساختارسازي مي‌شود اما نمي‌بينيم اين وزارتخانه نيرو و توانش آنقدر زياد شود كه بتواند فساد در ورزش را پشتش را به زمين بمالد. هر چند كه گودرزي كشتي‌گير خوبي بوده اما هنوز نتوانسته حتي فساد در ورزش را روي پل ببرد.
منبع:آرمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
1
آقای گودرزی خیلی هم خوب جلوی فساد ایستادگی کرده اما مافیای ورزش دنبال اینه که بزنتش زمین که کارشونو راحت تر انجام بدن از آقای روحانی به خاطر این انتخاب شجاعانه ممنونم
نظرات بینندگان