arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

استفاده از اعترافات یک داعشی عامل حمله به کاروان البغدادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از المیادین، در اجرای عملیات علیه کاروان سرکرده‌های داعش در عراق، اطلاعات به‌دست آمده از پهپادهای شناسایی و نیز اعترافات یکی از عناصر بازداشت شده داعش مورد استفاده قرار گرفته است. طبق گزارش خبرنگار المیادین، این عملیات با هماهنگی «اتاق عملیات چهارجانبه» (ایران، روسیه، سوریه و عراق) صورت گرفته است. 

اطلاعات به‌دست آمده از عنصر داعشی زمینه مناسب را برای فعالیت سازمان‌های اطلاعاتی عراق جهت ردگیری کاروان «ابوبکر بغدادی» فراهم کرد. پس از آن، هواپیماهای بدون خلبان تصاویری را از این کاروان تهیه کردند. تصاویر در «اتاق عملیات چهارجانبه» تحلیل و بررسی شد و به محض ورود کاروان به خاک عراق، عملیات ردیابی تا هفت کیلومتر در عمق خاک عراق و به طور مشخص در منطقه «کرابله» ادامه یافت. 

کاروان سرکرده‌های داعش متشکل از هفت خودرو بود و به گفته منابع اطلاعاتی «ابوبکر بغدادی» در همین کاروان بوده است. نشست سرکرده‌های اصلی داعش امروز (یک‌شنبه) در منطقه «کرابله،» از توابع منطقه «قائم» در غرب عراق، برگزار شد. جنگنده های واحد اطلاعاتی وزارت کشور عراق پس از اطمینان از اطلاعات دریافتی، این منطقه را هدف قرار دادند. 

تعدادی از سرکرده های داعش در این حمله کشته شدند. بر اساس گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی عراق، بغدادی پس از این حمله با یک دستگاه خودرو به وادی «حوران» در مرزهای عراق و سوریه منتقل شد. این منطقه تحت سیطره داعش است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
14
يعني بازم در رفت
نظرات بینندگان