arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

زمان واریز یارانه مهرماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیست و یکم هر ماه موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرستان است اما سکوتی که در سازمان هدفمندی یارانه ها حاکم است گویا این ماه نیز مانند ماه های گذشته با تاخیر 4 تا 5 روزه یارانه واریز و جمع کل تاخیر واریز یارانه دقیقا به یک ماه برسد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با پنجاه و پنجمین یارانه نقدی حدود 194هزار میلیارد تومان یارانه نقدی، بین 76 میلیون ایرانی توزیع شده است، گفتنی است از ابتدای سال باتوجه به تاخیرهای صورت گرفته تاکنون مردم یک ماه یارانه نقدی از دولت طلب دارند که هیچ مسئولی در مورد آن سخن نمی گوید.
 
اکنون باید مشاهده کرد که این تاخیرها همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت و پیش بینی خبرگزاری میزان مبنی بر دو ماهه شدن کل تاخیرهای واریز یارانه نقدی در سال جاری محقق خواهد شد یا خیر؟
 
در حال حاضر بحث حذف یارانه بگیران نیز داغ است که در طبق آخرین گفته های ربیعی وزیر کار تاکنون دو میلیون و 100 ایرانی از لیست یارانه بگیران حذف شده اند.
 
طبق تحقیق صورت گرفته توسط مرکز پژوهش های مجلس با حذف 2 میلیون نفر را از لیست یارانه نقدی 11 هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از آن آزاد می شود.
 
تاخیر در واریز یارانه
 
ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره احتمال تأخیر در پرداخت یارانه مهر ماه بیان کرد: تاکنون خبری به نقل از دولت در خصوص تأخیر در پرداخت یارانه ماه جاری منتشر نشده است و امیدواریم این اتفاق نیفتد.
 
وی افزود: انتظار می رود براساس اعلام دولت، روز 21اُم مهرماه یارانه به حساب مردم واریز شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ثروتمندان از لیست یارانه بگیران گفت: همانطور که وزیر رفاه گفته بود دولت براساس شاخص هایی اقدام به حذف یارانه بگیران ثروتمندان می کند.
 
10 میلیون نفر حذف می شوند؟
 
وی ادامه داد: در این شرایط، نظر دولت تحقق حذف 10میلیون نفر از لیست یارانه بگیران نیست، حذف افراد با توجه به شاخص ها است به طوری که اطلاعات درآمدی فرد مطابق با شاخص ها باشد به وی یارانه تعلق نمی گیرد.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در حذف برخی از یارانه بگیران، رویکرد عددی نیست اینکه این تعداد افراد حذف شوند، بلکه رویکرد انطباقی است.
 
وی افزود: اگر اطلاعات درآمدی فرد حذف شده با شاخص ها منطبق نباشد و نتوان تأیید کرد که مستحق دریافت نیست، چگونه می توان وی را حذف کرد.
 
به گفته ندیمی، حذف یارانه بگیران ثروتمند لزوماً به دلیل ضعف توان مالی دولت برای منابع یارانه ها نیست. 
نظرات بینندگان