arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

رییس قضا از وزیر ارشاد تشکر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و با اشاره به تاثیرات عمیق واقعه عاشورا در حیات شیعیان و مسلمانان گفت: تفسیرهای مادی گرایانه از این واقعه و از شهادت اسرار آمیز امام حسین (ع)، خبط واقعی و اشتباه تاریخی است.
 
رئیس قوه قضائیه افزود: محرم و مصائب اهل بیت، تاثیر عمیقی در حیات ما شیعیان و بلکه مسلمانان داشته است و دارد و حق است که ما عمق این تاثیر را درک کنیم و قدردان آن حماسه ها و رشادتها باشیم.
 
وی گفت: حرمت ماه محرم را باید پاس بداریم و امیدواریم همان‌طور که مردم شیعی و دوستدار اهل بیت همیشه اقامه عزا کرده اند امسال هم پرشورتر در مراسم، اقامه عزا کنند و از مواهب تقرب به اهل بیت علیهم السلام بهره‌مند شوند.
 
وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا و مصائب وارد شده به اهل بیت در ایام عاشورا و پس از آن ، حادثه ای طبیعی نبود، افزود:‌ ابعاد و پیام های این واقعه بسیار اسرارآمیز است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به امر خدا حرکت می کردند و سکون و قیام و قعودش به امر خداوند بود.
 
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه شهادت امام حسین و یارانش پیام بزرگی برای شیعیان و آزادگان جهان داشته است افزود: اینکه شیعه عبارت است از عزت و استقامت در مقابل ظلم، ناشی از پیام عاشوراست .
 
وی حیات سیاسی و فرهنگی شیعیان را به سبب بهره گیری از فرهنگ عاشورا خواند و گفت:‌ با این فرهنگ بود که شیعیان تحت فشار خلفا و دیگر مشکلات که از اطراف و اکناف داشتند از رشادت ها و شهادت‌ها دست نکشیدند.
 
آیت الله آملی لاریجانی ایستادگی حضرت زینب (س) مقابل یزید ملعون را ناشی از درک ابعاد معنوی و حقیقی عاشورا خواند و گفت: فهم این ابعاد با هر تفسیر ظاهری ممکن نیست.
 
رئیس قوه قضائیه گفت: نباید حرکت اباعبدالله الحسین را فقط به منظور تشکیل حکومت تنزل داد و ما همه می‌دانیم که اقامه حکومت عدل وظیفه است اما در واقعه عاشورا باید ابعاد عبودیت الهی را دید چرا که این حادثه عبودیت محض در برابر خداوند متعال بود.
 
آیت الله آملی لاریجانی با تسلیت شهادت سردار شهید اسلام حاج حسین همدانی افزود: ‌تفسیر عمیق عاشورا در زندگی این سردار شهید نقش داشت.
 
وی گفت: سردار همدانی پاک باخته ای بود که دوران جوانی را در جبهه ها گذراند و در این سنین که سنین بازنشستگی است می توانست به استراحت و فراغت بگذراند.
 
آیت الله آملی لاریجانی افزود: سردار همدانی به عشق شهادت و پاسداری از مرزهای اسلام دوباره قدم در این راه گذاشت و تمام توان خود را صرف اسلام و نظام اسلامی کرد و جبهه مقاومت را تقویت کرد که مسئله قابل توجهی است.
 
رئیس قوه قضائیه گفت: امیدواریم کشور ما با داشتن چنین نیروها و فرزندانی بتواند مسیر تعالی را بهتر طی کند.
 
آیت الله لاریجانی در ادامه از وزیر ارشاد به خاطر حرکت انقلابی در ترک نمایشگاه کتاب فرانکفورت به علت حضور سلمان رشدی مرتد تشکر کرد و افزود: کار ایشان بسیار عاقلانه و خوب بود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید پای ارزش های خود بایستد، گفت: غربی ها با این کارها به مسلمانان دهن کجی می کنند.
 
آیت الله آملی لاریجانی افزود: غربی ها یک فرد فاسدی را که به لحاظ عقیدتی و شخصی فاسد است و به پیامبر اسلام (ص) که باید مورد احترام همه افراد عاقل و مصلح باشد توهین می کند و ارتدادش ثابت است به نمایشگاه کتاب دعوت می کنند و این که ما در آنجا شرکت کنیم درست نیست.
 
آیت الله آملی لاریجانی گفت: وزارت ارشاد در ترک این نمایشگاه اقدام خوبی انجام داد و از این به بعد نیز در داخل و خارج از کشور باید اینگونه عمل شود و باید پای ارزش های اسلام ایستاد.

 صدا و سیما
نظرات بینندگان