arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

جهانگیری: وزارت ورزش شعار خصوصی‌سازی دولت را محقق کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اول رئیس جمهور گفت: ورزش همگانی و قهرمانی و راه یافتن ورزشکاران ایرانی به المپیک و پارالمپیک از اهمیت ویژه‌ای برای دولت برخوردار است و دولت با وجود محدویت‌های مالی از برنامه‌های وزارت ورزش حمایت می‌کند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اسحاق جهانگیری همزمان با آغاز هفته‌ تربیت بدنی در دیدار وزیر ورزش و جوانان و معاونین این وزارتخانه، با تقدیر از عملکرد مدیران و کارکنان این وزارتخانه در استان ها و فدراسیون‌ها اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات بزرگ و علمی در وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته و لازم است در فرصتی مناسب این موفقیت‌ها و اقدامات در دولت و در حضور رئیس جمهور نیز مطرح شود.

معاون اول رئیس جمهور  افزود: وزارت ورزش و جوانان باید اقدامات ماندگاری که در بخش همگانی کردن ورزش، توسعه‌ ورزش قهرمانی، توجه به ورزش بانوان و نیز فعالیت‌های زیر ساختی و گسترش فضاهای ورزشی داشته است را به نحو مطلوب‌تر و مفصل‌تر به اطلاع مردم برساند.

جهانگیری همچنین با اشاره به واگذاری بیش از یکصد مجموعه‌ ورزشی و بیش از سیصد مجموعه‌ در حال واگذاری به بخش خصوصی، آن را یکی از برجسته‌ترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در دوره‌ی جدید دانست و گفت: وزارت ورزش و جوانان توانست نمونه‌ موفقی از اجرایی شدن شعار محوری دولت تدبیر و امید در واگذاری فعالیت‌ها و امور به مردم و کوچک سازی دولت ارائه کند که این اقدامات می‌تواند الگویی مناسب برای سایر بخش‌های دولت باشد.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد، شورای عالی ورزش به زودی تشکیل شود و سیاستگذاری‌های کلان مربوط به حوزه‌ ورزش کشور در این شورا اتخاذ شود.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه، گزارشی از عملکرد بخش‌های مختلف این وزارتخانه ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های آینده برای حوزه‌های ورزش همگانی، قهرمانی، بانوان و نیز توسعه‌ زیر ساخت‌های ورزشی کشور پرداخت.

گودرزی اظهار داشت: نگاه مبنایی ما در دولت تدبیر و امید در حوزه‌ ورزش و جوانان، تخصص گرایی در انتخاب مدیران، برجسته شدن موضوع ورزش پاک و معرفتی در کنار توجه به مسئله‌ مهم استعدادیابی، آمایش سرزمینی و بسط و توسعه‌ مناسب و حرفه‌ای ورزش بانوان و حرکت در پیشبرد برنامه‌های ورزشی توام با آرامش و دوری از حواشی بوده است.

وزیر ورزش و جوانان در این گزارش از برنامه‌های گسترده‌ وزارت ورزش و جوانان برای مقابله با فساد، تبانی و دوپینگ خبر داد و عنوان کرد: افزایش مشارکت بخش خصوصی و خیرین ورزش یار، حل مشکل معارضان، تکمیل ده‌ها پروژه‌ ورزشی نیمه تمام در سراسر ایران، توجه به توسعه‌ متوازن همراه با عدالت برای تمامی نقاط کشور، هم افزایی با نهادها و سازمان‌های دیگر و همینطور تدوین نظام نامه‌ جامع فرهنگی، قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان و لایحه‌ نظام تخصصی ورزش از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در دو سال گذشته بوده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان