arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

نماینده ولی فقیه در سپاه: امتی که از تدبیر خدا تبعیت نکند سیلی می خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در هفتمین روز کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری، عدم توجه به طراحان پشت صحنه فتنه را از اشتباهاتی دانست که باعث تکرار حوادث تاریخی می شود.

حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  در کنگره ملی سرداران و 2436شهید چهارمحال و بختیاری و همایش طلاب و روحانیون حوزه های علمیه استان، با اشاره به نقش مثبت و منفی خواص در پاسداری از میراث امام خمینی(ره)، گفت: آیا بعد از امام(ره)، خواص توانستند به نحو احسن از میراث ایشان پاسداری کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، افزود: اکثر رهبران الهی نسبت به میراث بعد از خودشان نگران بودند که آیا بعد از خودشان کسانی که باید از میراث شان پاسدرای کنند، نقش خود را خوب ایفا می نمایند.

وی، با تأکید بر اینکه مصادیق این نگرانی در قرآن هم آمده، اظهار کرد: به نظر می رسد پیامبر اعظم بیش از دیگران نسبت به میراث خود نگران بود.

این مقام مسئول، با اشاره به دو روایت از قول پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، تأکید کرد: حوادث تاریخ قابل تکرار هستند و باید مواظب باشیم که در دام نیفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، سازو کار شریعت، نحوه انتخاب رهبری، اختیارات رهبری، نحوه اطاعت از رهبری، و نحوه موضع گیری رهبری را نکته دوم نگرانی رهبران الهی برای میراث بعد از خود برشمرد.

وی، با طرح این سؤال که " آیا حادثه عاشورا قابل تکرار است؟"، گفت: من استدلال دارم که قابل تکرار است؛ زیرا حادثه عاشورا تکرار حوادث پیشین تاریخ است. اگر بنا باشد از رهبری خوب اطاعت نشود و خواص و مردم رهبر را تنها بگذارند؛ یا رهبری مانند حضرت علی(علیه السلام) منزوی می‌شود، یا مانند امام حسین(علیه السلام ) کشته و یا مانند امان زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از چشم‌ها غایب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه، مخاطبان نگرانی رهبران الهی را به چهار دسته ؛ فرزندان، نوه ها، خواص و مدرم تقسیم کرد و اطاعت امت از رهبری را مصداق بهترین امت در قرآن دانست و عدم همراهی آنها را متناسب با فراز لعن امت در زیارت عاشورا عنوان کرد.

وی، تأکید کرد: امروز در برابر پنج تابلو شفاف قرار داریم. تابلو اول فرزندان آدم علیه السلام. باید بدانیم سرنوشت تاریخ بعضاً به دست آقازاده ها رقم خورده می شود. و به همین دلیل از پیامبر خواسته می شود که قصه آقازاده ها را برای نسل های بعدی بخواند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تابلو دوم را امت نوح بیان کرد و افزود: اگر امتی از تدبیر خدا تبعیت نکند، سیلی می خورد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در 14 خرداد و حرم مطهر امام خمینی(ره) اعلام کردند که اگر ملت ایران از راه امام جدا شود سیلی می‌خورد.

وی، تابلو سوم را بنی اسرائیل برشمرد و ادامه داد:‌آنها به خاطر صبر خود در پای ولایت، اجر عظیمی گرفتند؛ ولی بعد از اینکه سرپیچی کردند و مقابل رهبر خود ایستادند و قانون خدا را زیر پا گذاشتند،‌خدا لباس انقلاب را از تن آنها به درآورد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تأکید کرد:‌انقلاب زیبنده امتی است که پای انقلاب و صحبت رهبری بایستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با بیان چرایی شهادت امام حسین علیه السلام در عاشورا، یادآور شد: اگر رهبری تنها بماند حجت خدا را سرمی بُرند و خدا هیچ کاری نمی کند؛ زیرا نقش مردم باید روشن باشد. مرحوم آقای بهجت می فرمود، شب عاشورا چندهزار نفر از اجنه خدمت امام رسیدند و خواستار قتل عام دشمنان شدند؛ اما امام حسین علیه السلام قبول نکردند و فرمودند:‌امور باید طبق اراده الهی پیش برود؛ وگرنه با یک کلمه "موتوا"، همه اینها می مُردند.

وی، به شکست حصر آبادان با فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و حرکت نیروهای نظامی اعم از سپاه و بسیج و ارتش را لازمه انجام این فرمان عنوان کرد که با تبعیت نیروهای مسلح، تحقق یافت.

وی، پنجمین تابلو را سیره 250ساله ائمه معصومین علیه السلام در فراروی ما دانست و افزود: متأسفانه برخی خواص ما اشتباهات گذشته بنی اسرائیل و عصر علوی را به توان دو تکرار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در ادامه تصریح کرد: امروز با سه اسلام بدلی؛ سلفی گری عربستان، اسلام سکولاریزه ترکیه و اسلام شیعی افراطی با دو رویکرد توهین به مقدسات اهل سنت و ترویج عزادای خشن، غیرمتعارف و خنثی روبرو هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه، اشتباهات تکرارشده تاریخی بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام خمینی(ره) را یادآور شد و گفت:در زمان پیامبر، خواص پشت سر ایشان ایستاده بودند که بعد از رحلت به سه دسته تقسیم شدند: یک دسته همراه امام بودند، دسته دیگر مقابل امام ایستادند و دسته سوم کسانی بودند که تحت عنوان میانه رو به میدان آمدند و خیانت آنها به مراتب از آنهایی که مستقیم جلوی ولایت ایستادند بیشتر بود.

وی، تأکید کرد:‌این اشتباه بعد از فوت امام (ره) نیز تکرار شد، عده ای بر محور ولایت ایستادند. دسته ای مقابل رهبری ایستادند و عده ای راه میانه روی را پیشه خود کردند و اگر نبود این میانه روی ها، مخالفان ولایت هیچ غلطی نمی توانستند بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، دومین اشتباه عصر علوی نسبت به عصر نبوی، را تنزل جایگاه امام علیه السلام علیه السلام دانست که برخی گفتند،‌پیامبر بنیانگذار بود حضرت علی علیه السلام جوان و بی تجربه است و ... و این مسائل را برای امام زدایی مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، خاطرنشان ساخت: در زمان حال نیز این اشتباه تکرار شده و عده ای گفتند، اما م کجا و رهبری کجا؟ به خدا قسم اگر نبود عظمت، اقتدار و صلابت، مدیریت و ابعاد وجودی مقام معظم رهبری، معلوم نبود بر سر انقلاب چه می آمد.

این مقام مسئول، مطلق نگری نسبت به صحابی پیامبر را دیگر اشتباه عصر علوی دانست و گفت: با این نگرش،‌که همه صحابه پیامبر و آنهایی که نفس پیامبر به آنها خورده اهل بهشت هستند،‌به دنبال ایجاد جایگاه کاریزماتیک برای خود بودند.

وی، فتنه های جمل و صفین در زمان امام علی علیه السلام و فتنه های 88 و 78 در زمان حاضر را متذکر شد و سکوت خواص را از دیگر اشتباهات تاریخی دانست که باعث تکرار اتفاقات شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،عدم توجه به عوامل پشت صحنه در فتنه ها را از دیگر اشتباهات عنوان کرد و افزود: در فتنه ها، چند لایه وجود دارد، یکی لایه فتنه را طراحی می کند و پشت صحنه قرار دارد. لایه دیگر روی صحنه است و لایه مجری فتنه در کف خیابان قرار دارد و به راحتی نمی توان طراح فتنه ها را شناخت که بنیانگذاران فتنه و ظلم هستند.

وی، جنایات هیتلر و موسولینی در آلمان و ایتالیا و لنین و استالین در شوروی سابق را را نتیجه تفکرات و اندیشه های تئوریسین هایی مانند مارک وبر و مارکس و ... دانست که هیچ گاه مورد بازخواست قرار نمی گیرند.

این کارشناس و پژوهشگر مسایل دینی، یکی از فرازهای زیارت عاشورا را مبی‍ٌن 50سال تحلیل تاریخ دانست و گفت: پنج گروه در قالب سه مرحله براندازی در یکی از فرازهای زیارت عاشورا مطرح شده است. اول؛‌اللهم العن امه اسست اساس الظلم و الجور. خدا لعنت کند امتی را که ظلم را بنیان گذاشت.

وی، افزود: ای این فراز معلوم می شود بین ظالم و بنیانگذار ظلم فرق وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با بیان" اللهم العن امه دفعتکم من مقامکم"، همراهی و فراهم کردن زمینه برای براندازی را مرحله دوم عنوان کرد و الله العن قتلتکم را آخرین مرحله و فراهم کردن زمینه کُشت و کُشتار دانست که بعد از بنیانگذاری ظلم هستند.

وی، علت معرفی نشدن بنیانگذاران ظلم در زیارت عاشورا را باقی نگذاشتن سند از سوی طراحان ظلم و داشتن حریم از سوی آنها برشمرد و گفت:‌وقتی از کسی اسم برده می شود می گویند چرا به یاران امام توهین می کنید.

سخنران کنگره شهدا و طلاب و روحانیون حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری در نتیجه گیری بحث خود، اظهار کرد: در عصر ما هم بخشی از خواص، اشتباهات بنی اسرائیل و عصر علوی را تکرار کردند و وظیفه ما این است که جامعه را روشن کنیم.

گفتنی است ، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه با امضای تمبر یادبود کنگره سرداران و 2436شهید استان چهارمحال و بختیاری عازم رونمایی از المان شهدا در شهر فرخشهر شد.

سخنرانی در همایش طلایه داران بصیرت عاشورایی با حضور نخبگان و فرهیختگان و هادیان سیاسی سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه های سفر یک روزه حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،به شهرکرد است.

برچسب ها: سپاه ، فتنه ، سیلی ، سپاه
نظرات بینندگان