arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

قول وزیر نفت برای ایجاد توازن منطقه‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس از حضور وزیر نفت در جلسه این کمیسیون جهت بررسی آینده وضعیت صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: در این جلسه آقای زنگنه قول مساعدی برای ایجاد توازن در مناطق مختلف کشور جهت احداث پالایشگاه پتروشیمی و صنایع و زیرساخت های مربوطه داد.

بهروز نعمتی  با بیان اینکه وزیر نفت به همراه معاونانش در جلسه ظهر امروز کمیسیون صنایع و معادن حاضر شده و به بررسی وضعیت فعلی ، استراتژی وبرنامه های مربوطه در حوزه صنعت پتروشیمی کشور در شرایط پساتحریم و جایگاه این صنعت در برنامه ششم پرداخت گفت: توضیحات آقای زنگنه ناظر به آینده پتروشیمی ها بعد از تحریم و پتانسیل های موجود برای پیشبرد امور بود.

وی توضیح داد: در این جلسه بر این موضوع تاکید شد که باید توازنی در تمامی مناطق کشور جهت احداث پالایشگاه های پتروشیمی و صنایع زیردست با هدف ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری ایجاد شود.

این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه در این جلسه به موضوع بخش خصوصی‌ به معنای واقعی در بخش پتروشیمی تاکید شد گفت: یکی دیگر از موارد مورد تاکید تعیین شفاف قیمت خوراک پتروشیمی بود تا سردرگمی در این بازار به وجود نیاید چرا که وزیر نفت قیمت خوراک پتروشیمی را از 95 درصد فوب خلیج فارس و برخی دیگر 10،12، 15 سنت عنوان می‌کنند.

نعمتی در پایان این جلسات را بسیار خوب خواند و گفت که آقای وزیر نیز خصوصی سازی در حوزه پتروشیمی را قبول داشته و بر آن تاکید داشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان