arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

تاکید لاریجانی بر لزوم پرهیز از دودستگی در جامعه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی لاریجانی در مراسم سالگرد پدر شهیدان تامینی که عصر چهارشنبه در روستای لیچاه لشت نشا برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: نهضت امام حسین، صراط مستقیم و راهی نشانه گذاری شده است که عشق به مجاهدت و شهادت طلبی را به پیروان خود می آموزد.

وی با بیان اینکه جهاد و شهادت متن زندگی انسان بوده و در حاشیه قرار نمی گیرد، تاکید کرد: انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) پایه گذاری شد، بر مبنای همین دو اصل بنیان نهاده شده و در حال حاضر نیز اکثر مسئولانی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنند، از رهروان این راه هستند.

لاریجانی تاکید کرد: حب به جهاد و شهادت زندگی با غیرت به دنبال داشته و استقلال امروز جمهوری اسلامی نیز وامدار همین دیدگاه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتدار امروز جمهوری اسلامی در دنیا، گفت: اگر کشورهای دنیا جرات تعرض به ایران را ندارند، به این دلیل است که می دانند مردم ایران روحیه مجاهدت و شهادت طلبی داشته و نمی گذارند کسی به مملکتشان تعرض کند.

وی تصریح کرد: اگر ملتی روحیه مجاهدت و شهادت طلبی خود را از دست بدهد، دیگر نمی تواند عزتمند بوده و نمونه بارز این مسئله نیز اوضاع و احوال برخی از کشورهای منطقه است.

لاریجانی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه و پرهیز از رفتارهایی که باعث دودستگی در کشور می شود، افزود: خوشبختانه کشور ما به دلیل برخورداری از نیروهای متخصص و کارآمد و دسترسی به منابع غنی شرایط مساعدی برای رشد و پیشرفت داشته که باید در سایه همدلی و حفظ وحدت و برنامه ریزی های کارشناسانه به جهش و پیشرفت مدنظر دست پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد پویا، استقلال و عدم وابستگی را به وجود می آورد، گفت: برای رسیدن به اقتصاد پویا باید مدیریت خوب وجود داشته باشد تا بتوان نیروهای متخصص را برای استفاده از منابع کشور به کار گرفت.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های استان گیلان برای رشد و پیشرفت در عرصه های مختلف تاکید کرد: استان گیلان به دلیل برخورداری از منابع مختلف در حوزه های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری، پتانسیل زیادی برای جهش و پیشرفت در حوزه های مختلف داشته که یکی از اهداف این سفر بررسی و شناسایی مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت این استان است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده و از طریق رایزنی های به عمل آمده، درصدد رفع مشکلات استان هستیم تا گیلان به عنوان یک استان مستعد برای جهش موانع تولید را پشت سر گذاشته و به پیشرفت دست پیدا کند.

منبع: مهر
برچسب ها: صراط ، دودستگی ، شهادت ، تعرض
نظرات بینندگان