arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

توقف پروازهای کاتای پاسفیک بر فراز ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سازمان ایمنی پرواز اروپا در پی حملات هوایی روسیه علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه، اقدام به انتشار این هشدار کرد. مسکو هفته گذشته دو موشک کروز را از کشتی‌ها‌ی جنگی در دریای خزر به سوی سوریه پرتاب کرد.
 
کاتای اعلام کرد در واکنش به این خطرات پروازهایش را متوقف کرده است.
 
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به وضعیت حاضر در این منطقه، کاتای پسفیک همه پروازهایش بر فراز ایران و دریای خزر را از پنجشنبه گذشته تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.
 
این شرکت هواپیمایی اعلام کرد از سازمان ایمنی پرواز اروپا و سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) توصیه‌های ایمنی دریافت کرده است اما خاطرنشان کرد هیچ یک از این دو نهاد توصیه‌ خاصی به شرکتهای هواپیمایی نداشته است.
 
کاتای در حال حاضر سیاست بلند مدتی برای عدم پرواز در آسمان عراق، افغانستان، اوکراین و سوریه دارد.
 
اما شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس اعلام کرد تصمیم گرفته است پروازها در این منطقه را متوقف نکند.
 
آلن جویس، مدیرعامل کانتاس اظهار کرد: اروپایی‌ها می‌گویند این مسائل در آنجا وجود دارد اما هیچ توصیه یا تغییراتی که باید ایرلاین‌ها انجام دهند را ارائه نکرده‌اند.
 
مدیرعامل کانتاس گفت: اگر مشکلی وجود داشته باشد و اگر معلوم شود مشکلی وجود دارد کانتاس از این فضای هوایی پروازی نخواهد داشت. اما اطلاعاتی که ما در اختیار داریم نشان می‌دهد پرواز در این فضای هوایی امن است.
 
کانتاس از آسمان ایران برای پرواز دبی به لندن استفاده می‌کنند.
 
سازمان ایمنی پرواز اروپا در بولتن ایمنی که هفته گذشته صادر کرد اعلام نمود موشک‌هایی که از سوی روسیه به سوریه پرتاب شده‌اند از فضای هوایی ایران و عراق عبور می‌کنند که پایین مسیرهای پرواز مورد استفاده شرکتهای هواپیمایی مسافربری‌ است.
 
در این بیانیه عنوان شد این موشک‌ها از دریای خزر پرتاب شدند و توصیه‌ صادر شده تنها به منظور مطلع کردن کاربران فضای هوایی بوده است.
 
بر اساس گزارش گاردین، اخبار مربوط به هشدار ایمنی هوایی در شرایطی منتشر شد که بازرسان هلندی روز سه‌شنبه گزارش نهایی خود درباره سرنوشت پرواز MH17 مالزی ایرلاینز را منتشرکرده و نتیجه گرفتند این پرواز با پرتاب یک موشک ساخت روسیه در منطقه شرق اوکراین ساقط شده است.
 
بویینگ 777 مالزی ایرلاینز در سال 2014 هدف اصابت موشک قرار گرفت و همه 298 سرنشین آن کشته شدند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پرواز ، روسیه
نظرات بینندگان