arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

اشتغال 700 هزارنفری آب رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زمانی‌که مرکز آمار نرخ بی‌کاری زمستان سال گذشته را اعلام کرد، معلوم شد که ٧٠٠ هزار شغل در سال ٩٣ ایجاد شده است؛ آماری که به‌زعم بسیاری با واقعیت مطابقت نداشت.

 ربیعی، وزیر کار، در اولین فرصت به حمایت از آمار اشتغال مرکز آمار برآمد. او با حضور در همایش بین‌المللی مزیت‌ها و ظرفیت‌های تعاونی در توسعه اقتصادی و اجتماعی از زیرسؤال‌بردن آمار اشتغال‌زایی دولت تدبیر و امید انتقاد كرد و گفت: برخی رسانه‌‌ها در ارائه گزارش‌های اشتغالی خود از برش‌های تصویری بهره می‌برند و این در حالی است که آمارهای تأمین اجتماعی ایجاد ٧٠٠ هزار شغل در سال جاری را تأیید می‌کند.
 
بااین‌حال دیروز این آمار توسط معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقض شد. او در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا از ایجاد ٣٧٣ هزار شغل در سال گذشته برابر آمارهای بیمه ثبت‌شده خبر داد و گفت: امسال نیز فرصت‌های شغلی جدیدی به وجود آمده ولی آمار آن هنوز اعلام نشده است.
 
حسن  طایی تفکیک این آمار را هم ارائه داد: از آمار اشتغال ٣٧٣ هزار نفری در سال گذشته، ١٢٤ هزار شغل مربوط به کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، ٧٤ هزار شغل متعلق به بسیج سازندگی، بیش از ٤٢ هزار شغل مربوط به صندوق کارآفرینی امید، ٣٩ هزار شغل مربوط به سازمان بهزیستی و ٩هزارو ٥٠٠ شغل متعلق به دیگر دستگاه‌ها بوده است.

منبع: شرق
نظرات بینندگان