arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

جزئیات جدید از پیشروی نیروهای عراقی در شهرستان «بیجی»+ نقشه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی موفق شدند بخشهایی دیگر از مناطق باقی‌مانده و آلوده به عناصر تررویستی را در شهرستان بیجی پاکسازی کنند.

یک منبع میدانی  اعلام کرد: عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی مناطق باقی مانده در شهرستان بیجی که در کنترل عناصر تروریستی است، در سه محور در حال انجام است.

وی گفت: در محور اول عملیات، پاکسازی شهرک چینی و روستای مهم السلام به همت نیروهای بسیج مردمی در حال انجام است و نیروهای پلیس فدرال و نیروهای گردان طلائی ارتش عراق در محور دوم عملیات، پاکسازی از منطقه تل ابوجراد در غرب شهرستان بیجی تا مناطق مرکزی شهرستان یعنی مناطق الکهرباء، التامیم و النفط آغاز کرده‌اند.

جزئیات جدید از پیشروی نیروهای عراقی در شهرستان «بیجی»+ نقشه


این منبع آگاه افزود: گروه‌های بسیج مردمی از جمله سپاه بدر، امام علی (ع)، حضرت علی اکبر و عصائب اهل حق نیز مسئولیت پاکسازی بخش های آلوده پالایشگاه بیجی را برعهده دارند.

 روز گذشته نیروهای بسیج مردمی عراق در محور غربی عملیات موفق شدند خطوط نخست دفاعی عناصر تروریستی داعش را در شهرک چینی در هم بشکنند و وارد این شهرک شوند.

نیروهای بسیج مردمی در ادامه عملیات علاوه بر آزادسازی مناطق «الستمیة» و «البعیجی » بخشهای زیادی از فرودگاه شهرک چینی را به طور کامل پاکسازی کردند.

نیروهای بسیج مردمی در محور شرقی نیز موفق شدند برج های 15 و 16 و پایگاه‌های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 در پالایشگاه بیجی را به طور کامل پاکسازی و به سمت رودخانه دجله پیشروی کنند.

همزمان با پاکسازی مناطق باقی مانده پالایشگاه بیجی، نزدیک به 50 تن از عناصر تروریستی داعش قصد فرار از سمت پالایشگاه به سمت شهر الشرقاط در شمال استان صلاح الدین را داشتند که در کمین نیروهای عراقی گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.

نیروهای بسیج مردمی در ادامه این عملیات منطقه نظامی 14 ارتش در شمال پالایشگاه را باز پس گرفتند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان