arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

فرگوسن:بعد از من كروش شايسته‌ترين ‌فرد براي سرمربيگري منچستر‌يونايتد است

مطمئناً كنار سر الكس فرگوسن بودن و لذت بردن از اين دوستي عميق و خوب با او و خانواده‌‌اش، براي من يك افتخار بزرگ است. يقيناً از اين رابطه لذت مي‌برم!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الكس فرگوسن - كارلوس كروش‌؛ زوجي كه منچستر‌يونايتد آنها را از ياد نمي‌برد. فرگوسن در فوتبال دنيا يك مربي دست‌نيافتني است. تازه بعد از رفتن او از منچستر بود كه همه فهميدند فرگوسن چه بود و چه مي‌كرد. خيلي از مربيان دنيا دوست دارند فرگوسن را از نزديك ببينند و فرگوسن:بعد از من كروش شايسته‌ترين ‌فرد براي سرمربيگري منچستر‌يونايتد استبا او يك قهوه بنوشند اما كارلوس كروش سال‌ها روي نيمكت كنار دست اين مربي نشست و با او و منچستر به افتخارات زيادي رسيد. خيلي‌ها آرزو دارند فرگوسن را از نزديك ببينند، چه رسد به اينكه مربي بزرگ تاريخ فوتبال، نام آنها را به زبان بياورد و درباره‌شان حرف بزند. فرگوسن اما هميشه حرف‌هاي زيادي درباره كارلوس كروش دارد. او در هر موقعيتي، از روزهاي خوبش با اين مربي پرتغالي در منچستر مي‌گويد‌؛ از قهرماني‌هايشان و نقشه‌هايي كه براي شكست تيم‌هاي بزرگ مي‌كشيدند. تفكر فرگوسن - كروش، ختم تفكر فوتبال بود؛ دو پروفسور بزرگ كه با هم مردم زيادي را در نقاط مختلف دنيا پاي تلويزيون ميخكوب كردند.

كروش معمار سيستم دفاعي منچستر بود. او نقش اصلي را در تمرينات اين تيم بر عهده داشت و ستاره‌هاي سابق منچستر به اندازه كافي در اين باره حرف زده‌اند؛ بماند كه البته بعضي‌ها در ايران او را دستيار «دهم» سرالكس خواندند. در فوتبالي كه ديدن تمرينات منچستر يك افتخار است و آدم‌هايش هنوز از نكات فني تمرين لوركوزن بعد از 15 سال مي‌گويند، بي‌شك بايد از كروش و تجربياتش استفاده بهتري كرد. عليرضا منصوريان سرمربي نفت تهران، يك بار تعريف مي‌كرد: «به كروش گفتم مي‌خواهم به تمرين منچستر بروم، ممكن است برايم جور كني؟ مكثي كرد و گفت... من خود منچستر هستم، مي‌خواهي به انگليس بروي؟» بعد از رفتن كروش و بعد از خداحافظي فرگوسن، ديگر آن منچستر تكرار نشد و تيم فعلي فقط سايه‌اي از آن ابرقدرت فوتبال اروپاست. در اين سال‌ها، هر بار سراغ كارلوش كروش رفتيم تا درباره روزهاي شيرين كنار منچستر و فرگوسن حرف بزند، هر بار فرار كرد.

فرگوسن كه در كتاب اول خود به خاطراتي از كروش و حتي برخورد او با بعضي از ستاره‌هاي منچستر اشاره كرده بود، در دومين كتاب خود هم از مربي پرتغالي نوشت. او كه يك بار در مصاحبه‌اي گفته بود «بعد از من كروش شايسته‌ترين ‌فرد براي سرمربيگري منچستر‌يونايتد است»، در اين كتاب هم بار ديگر از شايستگي او براي نشستن روي نيمكت شياطين سرخ گفت. اين تعريف و تمجيدها بهانه‌اي بود تا بعد از بازي ايران و ژاپن، در حالي كه كارلوس كروش قصد داشت سوار ماشينش شود، دقايقي با او در اين باره حرف بزنيم. كروش حرف‌هايي زد كه بي‌شك مي‌تواند در سطح جهاني هم بازخورد زيادي داشته باشد. او سال 2008 از منچستر به تيم ‌ملي پرتغال رفت. او اين تيم را به جام ‌جهاني‌ 2010 برد اما پس از شكست مقابل اسپانيا از رسيدن به نيمه‌نهايي بازماند. در راه يورو 2012، همكاري كروش با تيم ‌ملي پرتغال دستخوش حوادث زيادي شد. ماجراي تست دوپينگ در ساعت 7 صبح و اختلافي كه بين كروش و مأموران مبارزه با دوپينگ و سپس فدراسيون فوتبال پرتغال به وجود آمد، در نهايت به همكاري‌‌اش با تيم‌ ملي اين كشور پايان داد. كروش در اين گفت‌وگوي كوتاهی نشان مي‌دهد تا چه اندازه از آن همكاري پشيمان است.

* آقاي كروش، فرگوسن در كتاب دوم خود دوباره به تعريف و تمجيد از شما پرداخته و در بخشي از آن نوشته است همچنان شما شايسته‌ترين ‌فرد براي سرمربيگري منچستر‌يونايتد هستيد.

بله، فرگوسن اين حرف را زده است. تنها مي‌توانم بگويم اين يك افتخار بزرگ براي من است. وقتي فردي مثل فرگوسن از شما تعريف مي‌كند... تنها مي‌توانم بگويم افتخار مي‌كنم.

* سال‌هاي درخشاني كنار او داشتيد. همواره از شما به نيكي ياد مي‌كند. درباره آن سال‌هاي درخشان صحبت مي‌كنيد؟

افتخار من اين بود كه كنار فرگوسن حضور داشتم. خيلي سخت است كه بخواهم توضيح بدهم چقدر مايه افتخارم بود اما توانستم از او درس ياد بگيرم و در باشگاه بزرگي مثل منچستر‌يونايتد حضور داشته باشم.

* آيا ممكن است يك روز شما روي نيمكت منچستر‌يونايتد بنشينيد؟ اصلاً چنين آرزويي را در سر داريد؟

بايد يك اعتراف كنم؛ بزرگ‌ترين اشتباه عمرم، ترك منچستر‌يونايتد و حضور در تيم ‌ملي پرتغال بود.

* واقعاً؟ چرا؟

به دليل مسائل شخصي.

* نمي‌خواهيد اين مسائل را باز كنيد؟

نه. تنها مي‌توانم بگويم در آن برهه، تيم‌ ملي پرتغال استحقاق اين تصميم من را نداشت. در آن لحظه نبايد چنين تصميمي مي‌گرفتم.

* سؤال‌مان را دوباره مي‌پرسيم؛ آيا ممكن است يك روز كارلوس كروش به نيمكت منچستر برسد؟

مطمئناً كنار سر الكس فرگوسن بودن و لذت بردن از اين دوستي عميق و خوب با او و خانواده‌‌اش، براي من يك افتخار بزرگ است. يقيناً از اين رابطه لذت مي‌برم!

* ولي سؤال‌مان را جواب نداديد!

لبخند (در اين لحظه موجي از هواداران به كروش مي‌رسند تا با او عكس يادگاري بگيرند. پس از آن ديگر سرمربي در دسترس نيست‌).

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
7
1
ما که توی تیم ملی خودمون چیزی از ایشون ندیدیم بجز قراردادهای میلیاردی خلاصه داره بهش خوش میگذره
پاسخ ها
طرفدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
میشه بگین منظورتون از ما دقیقا کیا؟
نظرات بینندگان