arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

توضیح نوبخت درباره مطالبات پیمانکاران از دولت و مشکلات کارگران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در روزهای اخیر کامنتهای زیادی درباره عدم پرداخت حقوق و معوقات چند ماهه کارگران شرکتهایی که با دولت طرف قرارداد بوده اند، در سرویس مشکلات مردم منتشر شده است.

مشکلات این بخش از کارگران و عدم دریافت چند ماهه حقوق، در نشست خبری سخنگوی دولت از سوی خبرنگار ما مطرح شد.

نوبخت درباره پرسشی که از عدم دریافت حقوق برخی کارگران شاغل در کارگاه هایی که پیمانکاران دولت اداره می کنند، گفت: مطالبات پیمانکاران عزیز در حال پرداخت است. پیمانکاران کار را ادامه می دهند، صورت وضعیت می دهند و مطالبات پرداخت می شود. از ابتدای امسال ۸۳۰۰ میلیارد تومان از بابت طرحهای عمرانی پرداخت شده. پیمانکار این پول را به حساب مطالبات خود می گذارد، تسویه می کند و امسال نیز در حال پرداخت اعتبارات عمرانی هستیم و سال آینده بیش از گذشته شاهد پرداخت خواهیم بود.

او در ادامه گفت: قانونگذار اعتباراتی برابر با ۱۱ هزار میلیارد تومان به تفکیک ۵ هزار میلیارد تومان برای اوراق مشارکت، ۵ هزار میلیارد تومان برای اسناد خزانه در نظر گرفت که بشود با پیمانکاران طلبکار از طریق این پرداختها تسویه حساب کرد. روشهای تهاتر در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ تا سقف ۳۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که با روشهای مختلف چه به صورت پرداخت نقدی یا اسناد یا تهاتر بدهی آنها با مطالباتشان، این کار را انجام دهیم. در آینده نزدیک خبر خوبی را در این راستا خواهیم داشت. بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان امسال پرداخت می کنیم. این نوعی تعهد برای دولت است. سال گذشته تعهد کردیم تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم و پرداخت کردیم. امسال نیز تعهد می کنیم برای عبور از گردنه رکود، پرداختها را ادامه دهیم. بخش عمرانی منجر به افزایش تولید می شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای عبور از شرایط تحریم و رکود پاسخگو است. تاکنون۸۳۰۰ میلیارد تومان در این باره پرداخت شده است.

نظرات بینندگان