arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

ارسال پرونده 51 نام تجاری متخلف آبلیمو به دستگاه قضایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به آبلیموهای تقلبی گفت: با 51 نام تجاری که با معیارهای سازمان دارو منطبق نیستند برخورد قانونی شده است.

هدایت حسینی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا در ارتباط با آب‌های بسته‌بندی اظهار کرد: آب‌های بسته‌بندی در گروه معدنی و آشامیدنی که به بازار عرضه می‌شود آب‌هایی هستند که بدون فرآوری از عمق زمین برداشته شده و بسته‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در این رابطه اضافه کرد: براساس دستور وزیر بهداشت در تابستان به صورت جدی کار وسیعی در ارتباط با آب‌های بسته‌بندی انجام شد و در این راستا 12 واحد تولیدی فاقد انطباق جدی و تعدادی هم عدم انطباق جزئی داشتند.

وی تصریح کرد: خطوط تولیدی 12 واحد متخلف متوقف شد تا اصلاحات انجام شود که دو تا سه واحد اصلاحات را انجام دادند و اجازه ورود به بازار پیدا کردند.حسینی متولی افزود: با سازمان استاندارد در حال تعامل هستیم و برای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان از حداقل‌ها نیز جلوتر می‌رویم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت از لغو مجوز آب معدنی دماوند خبر داد و افزود: مجوز آب معدنی دماوند لغو  شده، اما در مورد آب آشامیدنی آن اعتبارسنجی مجدد صورت گرفته است.وی تاکید کرد: وزارت بهداشت با سلامت مردم شوخی ندارد و با واحدهای متخلف برخورد می‌کند.

حسینی در ارتباط با آبلیموهای تقلبی نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته طرحی با نام ارتقای سلامت در سازمان غذا و دارو انجام شد که در همین راستا از آبلیموها نیز نمونه‌برداری‌های متعدد صورت گرفت و در حال حاضر براساس نتایج به دست آمده با 51 نام تجاری که با معیارهای سازمان دارو منطبق نیستند برخورد قانونی شده و پرونده‌های آنان به مراجع قضایی فرستاده شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: سه واحد، تخلف متعدد داشتند که به اخطارها توجه نکرده و سبب شدند دو خط تولید متوقف شود.وی تاکید کرد: آبلیموهایی که در حال حاضر در بازار و در سطح عرضه مانده‌اند مورد تایید هستند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان