arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۸۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

وزیر خارجه ترکیه: نمی‌پذریم اسد در قدرت بماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزرای خارجه ترکیه و عربستان در نشست خبری مشترکی در آنکارا تأکید کردند که حمایتشان از معارضان سوری متوقف نمی‌شود و خواستار برکناری اسد از قدرت شدند.

 «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که به آنکارا سفر کرده در نشست خبری مشترکی با همتای تُرک خود حضور پیدا کرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز»، به نقل از الجبیر گزارش داد که دو طرف در دیدارهایی که داشته‌اند پرونده‌های مهم خاورمیانه از جمله مسأله بحران سوریه را بررسی کرده‌اند.

وزیر خارجه عربستان گفت: هر دو طرف توافق کردیم که راه حل بحران سوریه باید با کنار گذاشته شدن بشار اسد از ریاست جمهوری سوریه همراه شود و نسبت به خطر عملیات هوایی روسیه در سوریه هشدار دادیم.

الجبیر ادامه داد که با همتای ترکی خود مسأله بحران عراق و تحولات این کشور را بررسی کرده‌اند و پافشاری کرده که باید به عراق در مسأله مبارزه با تروریسم کمک کرد.

وی ادامه داد که مسأله یمن و عملیات ائتلاف عربی در این کشور را بررسی کرده و از همکاری ترکیه با عربستان و حمایت از این عملیات استقبال کرد و گفت که همکاری ترکیه و عربستان منجر به ایجاد ثبات در خاورمیانه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره بحران سوریه گفت که ترکیه و عربستان همچنان از معارضان سوری حمایت خواهند کرد و موضع خود را درباره حمایت این گروه تغییر نخواهند داد.

الجبیر گفت در گفت‌وگو با مقامات روس نیز از آنها خواسته‌ایم که بر اساس و مبنای توافق‌های صورت گرفته در ژنو1 با عربستان و ترکیه همسو باشند.

از سوی دیگر «فریدون سینیرلی اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز ضمن تأکید بر اینکه با همتای عربستانی خود مسأله درگیری‌های اخیر در قدس و بحران سوریه را بررسی کرده، گفت اولویت برای ما در سوریه و عراق تمامیت ارضی این کشورها و ایجاد ثبات است.

وی افزود: بحران این کشورها به حدی است که بر کشورهای همسایه تأثیر می‌گذارد به همین دلیل ایجاد ثبات در این کشورها به سود ما نیز خواهد بود.

اوغلو گفت با توجه به جنایت‌هایی که بشار اسد مرتکب شده این مسأله که او در قدرت باقی بماند برای ما غیرقابل قبول است.

وی ضمن تأکید بر ادامه حمایت‌های آنکارا از معارضان سوری افزود که روسیه با انجام عملیات نظامی در سوریه اشتباه بزرگی مرتکب شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: توافق ، جنایت ، معارضان ، داعش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
4
7
مگه به شما ربط داره؟
انتخاب با ملت سوریه هستش ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
2
2
شما کی باشید ک نذارید؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
2
2
مگر سوریه ملک شخصی شماست ؟
نظرات بینندگان